Firmy v inzerátech neukazují nabízenou mzdu. Proč?
Uchazeči o práci často v inzerátech nevyčtou, kolik za práci společnost nabízí. Očekávají jí pak nejpozději při prvním pohovoru, ale například v IT odvětví tuto informaci dostane jen 15 % z nich. Pracovní portál No Fluff Jobs radí, abyste na takové inzeráty neodpovídali.
Přestože je pro uchazeče o práci informace o nabízené mzdě jednou z nejdůležitějších, často ji zjistí teprve až po prvním, někdy i pozdějším kole výběrového řízení. Transparentnost je pro mnohé společnosti stále výzvou a se výdělky v pracovních inzerátech zveřejňují jen zřídka. Proč tomu tak je a měli by lidé na inzeráty bez uvedené mzdy vůbec odpovídat?
Zveřejňování výdělků v inzerátech – problém trhu práce
Podle jedné z našich studií až 87 % kandidátů z IT průmyslu hledá v inzerátech informace o odměně, podmínkách a formě spolupráce a pracovní náplni. Výši odměny ale v inzerátech nenachází na 72 % uchazečů. Tímto přístupem společnosti přicházejí o cenné přihlášky lidí, kteří by se na danou pozici skvěle hodili, ale nehodlají odpovídat na inzeráty bez platového rozpětí. Proč? Protože skrývání klíčových informací může nejen vzbudit podezření vůči potenciálnímu zaměstnavateli a uchazečů se může dokonce dotknout. Jaké je vysvětlení netransparentního jednání v náborovém procesu?
Firmy tímhle způsobem „ušetří“
Z pohledu firmy se může zdát výhodnější nejprve se zjistit finanční očekáváních kandidátů. Firma si pak vybere toho, který splňuje různé požadavky, a navíc svou práci ohodnotil nejlaciněji. Přenášet břemeno oceňování potenciálně poskytnuté práce z firmy na jednotlivce je krajně nefér. Zvlášť, když se bavíme o zaměstnávání člověka, který se svou prací podílí na růstu společnosti. Je třeba si uvědomit, že employer branding začíná už zveřejněním inzerátu.
Pouhé zveřejnění nabízené mzdy v inzerátech umožní vaší společnosti vyniknout. Navíc, podle letošní studie Pracuj.pl 71 % lidí přiznalo, že pracovní nabídky s informacemi o mzdě je motivují k tomu, aby se ucházeli efektivněji než ostatní. Kromě finančního ohodnocení pomůže i zveřejnění balíčku benefitů.
Mají uchazeči na netransparentní inzeráty odpovídat?
Portál s nabídkami prací No Fluff Jobs mají jasno. Neodpovídat. Respektujte se, stojíte za to! No Fluff Jobs zveřejňuje pouze inzeráty s nabízenou mzdou, informacemi o firmě, benefitech, používaných technologiích atp. Portál zveřejňuje nabídky z IT odvětví, ale usiluje o transparentní nabídky na celém pracovním trhu. Chce, aby uvádění mzdy v inzerátech bylo povinností, proto spustil iniciativu Stojíš za to! Cílem je informovat veřejnost a nastartovat legislativní změny na úrovni EU. Boj za transparentní náborové procesy může podpořit kdokoliv svým podpisem k otevřenému dopisu určenému předsedkyni Evropské komise na stránkách www.stojiszato.cz.
Upozornění redakce Kurzy.cz: Články, jejichž autorem nejsou Kurzy.cz, nevyjadřují názor redakce či provozovatele portálu Kurzy.cz. Využijete-li v článcích poskytnutá sdělení jako investiční doporučení nebo poradenství, činíte tak z vlastního uvážení, na vlastní náklady a riziko.
Okomentovat na facebooku
Více zpráv k tématu Mzdy
Poslední zprávy z rubriky Práce:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select