Spor o trasu metra IV.C2 pokračuje
Proti změně umístění stanice trasy metra IV.C2 v Letňanech městská část Praha 18 stále protestuje. "Výstup z metra se totiž od původního plánu vzdálí zástavbě, a tedy i lidem, kvůli kterým se metro přece staví," řekl ČIA starosta Prahy 18 Josef Dobrý. Oproti původnímu záměru, který předpokládal umístění konečné stanice prodloužené trasy metra C na západní straně Pražského veletržního areálu (PVA), se bude stanice nacházet jižně od výstaviště. Toto řešení podle starosty Dobrého znamená preferování zájmů výstavního areálu, nikoli občanů. Změnu trasy metra IV.C však už na konci roku 2000 odsouhlasilo Zastupitelstvo hlavního města Prahy. Původní návrh trasy metra řešil jeho prodloužení ze stanice Ládví přes střed Proseku do jižní části Letňan a počítal s vybudováním dvou stanic. Nově by trasa měla mít dvě stanice na Proseku a třetí u Letňan v prostoru výstaviště. Podle magistrátu bude její poloha umožňovat další výhledové pokračování buď ve směru na Čakovice, nebo na Kbely a dále na Brandýs nad Labem. Na základě změny vyústění metra se změnil i projekt takzvaného kamenného výstaviště, které chce do roku 2006 v areálu vystavět firma PVA, a nahradit tak současné prozatímní výstavní plochy. Podle původního plánu však měly první zděné objekty sloužit výstavním účelům už loni. Dodnes se však s výstavbou ani nezačalo. Vlastníkem PVA je z větší části firma ABF, 11 procent však vlastní i hlavní město. Z důvodů nedodržení časového harmonogramu Dobrý pochybuje, že se realizace kamenného výstaviště vůbec uskuteční. Výstavba trasy IV.C1 probíhá už od roku 2000 a zprovozněna by měla být v polovině roku 2004. Téměř čtyřkilometrová trasa si vyžádá zhruba sedm miliard korun. Vede ze stanice Nádraží Holešovice do zastávky Kobylisy a končí ve stanici Ládví. Trasa IV.C2 se napojí na rozestavěný úsek první etapy za stanicí Ládví a bude pokračovat přes Prosek na Letňany, kde bude trasa ukončena. Náklady na tuto část se odhadují na necelých 11 miliard. -ved-,-ak |
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Plánovač tras autem
- Spor o trasu metra IV.C2 pokračuje
- C2, Citroën C2 - spolehlivost, závady Citroën C2
- C2, Citroën C2 r.v. 2007 - spolehlivost, závady Citroën C2
- C2, Citroën C2 r.v. 2006 - spolehlivost, závady Citroën C2
- C2, Citroën C2 r.v. 2009 - spolehlivost, závady Citroën C2
- C2, Citroën C2 r.v. 2008 - spolehlivost, závady Citroën C2
- C2, Citroën C2 r.v. 2012 - spolehlivost, závady Citroën C2
- C2, Citroën C2 r.v. 2010 - spolehlivost, závady Citroën C2
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada