Ředitelství
silnic a
dálnic odstartovalo v pondělí 15. srpna sanaci násypu levého jízdního pásu
dálnice D10 u Mladé Boleslavi. Sanaci a výstavbu opěrné zdi v důsledku sesuvu násypového svahu a pro prevenci rozšiřování tohoto sesuvu provede
firma Colas, hotová by měla bát do letošních Vánoc a ŘSD za ni zaplatí přes 83
milionů. Nejde o investici města
Mladá Boleslav.
Začala sanace násypu levého jízdního pásu
D10 u Mladé Boleslavi
Zeď v celkové délce 251,5 metrů bude přesýpaná a založená na velkoprůměrových pilotách. Součástí sanace je rovněž propojení přídatných pruhů v levém jízdní pásu
dálnice D10 u Mladé Boleslavi, konkrétně připojovacího pruhu Exit 46
Kosmonosy a odbočovacího pruhu Exit 44B M. Boleslav, přičemž vzdálenost přídatných pruhů je cca 1300 metrů.
Tato úprava má za účel zvýšit bezpečnost na daném úseku, kdy se
dopravní proud s velkou intenzitou připojuje do průběžného jízdního pruhu
dálnice a následně se po zhruba jednom kilometru zase z tohoto průběžného jízdního pruhu odpojuje směrem do centra Mladé Boleslavi.
Propojení přídatných pruhů tedy zjednoduší pohyb tohoto dopravního proudu bez nutnosti zařazení do průběžných jízdních pruhů
dálnice a tím přispěje i ke zvýšení bezpečnosti na daném úseku. Tento fakt bude mít i pozitivní vliv na kapacitu v tomto místě.
V podstatě tím vznikne identický stav, který už zde je v pravém jízdním pásu ve směru na
Turnov. Úpravy budou zahrnovat rozšíření stávající zpevněné krajnice o cca 1,75 m v závislosti na kolísání současné šířky zpevnění a nutné zemní
práce spojené s úpravou dálničního tělesa.
Jelikož
stavební práce budou probíhat z
pozemků mimo komunikaci, bude krajnice oddělena svodidly a v celém úseku se bude jezdit v režimu vedení
dopravy 2+2 provizorní jízdní pruhy, a to po celou dobu
stavebních prací.