Francouzi chtějí cestovat po světě, Italové spíš doma
Francouzi chtějí cestovat po světě, Italové spíš doma
Postcovidové uvolnění pravidel, hlad po cestování, touha po zážitcích, uspořené výdaje z doby pandemie a velký zájem o cesty do zahraničí. Tak se aktuálně dívají na cestovní ruch obyvatelé Francie. Zatímco 63 % Francouzů má zájem poznávat zahraničí, u Italů je situace naprosto odlišná
- až 70 % obyvatel této jihoevropské země chce zůstat během letní dovolené v Itálii. Nejen to zaznělo na workshopu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Další pracovní on-line seminář, tentokrát zaměřený na Španělsko a Latinskou Ameriku, se uskuteční už tuto středu, tedy 3. srpna.
Francouzi obecně jsou velkou příležitostí pro podnikatele v cestovním ruchu z České republiky (ČR). I loni, kdy ještě platila spousta covidových restrikcí, se Francie umístila v top 10 zemí, z nichž do ČR přijíždělo nejvíc turistů. S 98 948 hosty obsadila země galského kohouta pomyslné 5. místo, Itálie s 93 151 příjezdy skončila sedmá.
„Francouzi, co se týče dlouhých pobytů, preferují soukromí, kontakt s přírodou a atypická zařízení, mají touhu objevovat a zažívat jiné kultury a zvyklosti, jazyky, hudbu a festivaly atd. Skvělým pomocníkem pro všechny je náš web Visit Czech republic,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a doplňuje: „Až třetinu svého rozpočtu na dovolenou Italové věnují na gastronomii. Těmto cestovatelům tak může významně usnadnit život sekce Gastronomy na dříve zmiňovaném webu.“
Cestovatelské návyky se v kontextu s aktuálním děním (pandemie covid-19, válka na Ukrajině, vysoké ceny energií, inflace aj.) mění v celém světě. U dospělých Italů nově platí, že 60 % z nich absolvuje alespoň jednou za rok enogastronomický zážitek, v roce 2016 tak činilo jen 26 %. Při výběru destinace hraje právě enogastronomie zásadní roli pro 71 % italských turistů. Jde tedy o velkou příležitost pro regionální gastronomii a mikro pivovary, kdy na paměti je třeba mít i fakt, že mezi Italy je nejvíc vegetariánů v Evropě.
„U Francouzů se v poslední době zase ukazuje, že zájem pro to, aby navštívili konkrétní oblast, u nich vzbuzují virtuální kulturní prohlídky. Na místě jsou pak velmi důležití lokální průvodci a destinační experti. Stoupá tak význam turistických center, francouzští turisté totiž hledají aktivity na míru,“ říká ředitel marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Na místě Francouzi očekávají vřelý a milý přístup, potřebují „lidskost“. Oslovuje je slow-tourism, zážitky a individualismus. To vše proto, aby si dovolenou co nejvíc užili, jsou spontánní a rádi improvizují. Cestování je doslova životní potřebou 56 % Francouzů.“
Exportní workshopy zaměřené na cestovní ruch pořádá CzechTourism pravidelně. Mají za cíl informovat, jaký je zájem o Českou republiku mezi obyvateli jednotlivých zemí, seznámit účastníky se spotřebitelsk ý m chování m , představit možnosti spolupráce a aktuality z prezentovaných oblastí. Akce jsou určeny pro profesionály v cestovním ruchu od regionů přes organizace destinačního managementu, cestovní kanceláře , asociace až po podnikatele v oblasti turismu aj.
Letos se prostřednictvím on-line platformy ZOOM uskuteční celkem 8 pracovních setkání, vždy jednou měsíčně. Dosud se konaly workshopy zaměřené na Polsko a na Slovensko (4. 5.), Benelux se Skandinávií (1. 6.). a Francii a Itálii (13. 7.). Následovat budou akce na podporu byznysu v cestovním ruchu ze zemí:Španělsko a Latinská Amerika (3.8.), Německo a Rakousko (8. 9.), USA a Velké Británie (5. 10.), Jižní Korea, Japonsko a Čína (2. 11.) a Blízký východ a Indie (7. 12.).
Zprávy k cestování
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
?