V Německu dosáhl počet kupujících po internetu 20 milionů
Aktuální výsledky studie Online Shopping Survey (OSS)
Wiesbaden/Mnichov, 10. dubna - V posledních dvanácti měsících učinilo minimálně jeden nákup po internetu okolo 20 milionů Němců. To je více než každý třetí. Každý pátý dokonce patří k těm, kteří uskutečňují on-linové nákupy pravidelně. Nejčastěji se objednávají knihy, oblečení, CD, vstupenky do divadel, kin a na koncerty, software k počítačům a počítačové hry.
Více než jedna pětina obyvatelstva mezi 14 a 69 lety nakupuje po internetu pravidelně, dalších 15 % alespoň příležitostně. Elektronický obchod s konečnými spotřebiteli zažívá boom: Ebay byl s více než deseti miliony zákazníky v loňském roce největším tržištěm on-linového obchodu v závěsu se společností Amazon s osmi miliony zákazníků. S odstupem se za nimi řadí Quelle.de, Otto.de, Tchibo.de a Conrad.de - všechny se třemi až čtyřmi miliony internetových zákazníků.
O tomto segmentu trhu podává zevrubnou zprávu Online Shopping Survey (OSS), studie, kterou společně provedly společnosti NFO Infratest a ENIGMA GfK. Studie zkoumala 29 kategorií produktů a okruhů služeb, knihami (8,2 mil. kupujících) a oblečením (5,6 mil.) počínaje a většími nákupy nábytku (300 000) a automobilů (240 000) konče.
Čtyřicet procent uživatelů internetu, kteří nakupují knihy, své nákupy (také) uskutečňuje po internetu. Rovněž podíl internetových nákupů v kategoriích letenek, noclehů v hotelích a penzionech, pronájmu vozů a počítačového softwaru spolu s počítačovými hrami je téměř stejně vysoký. To jsou vítězové tzv. „channel shiftu“, trendu prodeje prostřednictvím internetu.
Stále více žen - i když celkově v internetu stále ještě tvoří menšinu - využívá předností on-linových nákupů. Ženy na internetu nakupují především oblečení, potraviny, pěstící a dekorativní kosmetiku. Z tohoto trendu profitují velcí „e-taileři“ jako MyToys, Schlecker.de, Tchibo.de a Weltbild.de, mezi jejichž zákaznictvem tvoří majoritu ženy.
O studii
Pro účely studie Online Shopping Survey (OSS), společně vypracované NFO Infratest a ENIGMA GfK, bylo v únoru 2003 telefonicky dotázáno celkem 1 010 uživatelů internetu v Německu mezi 14 a 69 lety k tématům využívání internetu, roli internetu při nákupech, online-bankingu a bariér on-line-shoppingu. Kompletní studii můžete získat za cenu 5 000,- eur bez DPH u níže uvedených zdrojů.
ENIGMA GfK
ENIGMA GfK je institut, specializující se na výzkum médií a poskytování informačního servisu pro televize, tisk, rozhlas a internet. ENIGMA GfK patří ke GfK Group, která ve světovém žebříčku společností pro výzkum trhu zaujímá pátou příčku a poskytuje služby ve čtyřech výzkumných oblastech, jimiž jsou Consumer Tracking, Non-Food Tracking, média a ad hoc výzkum. Kromě 16 poboček v Německu patří ke GfK Group dalších více než 120 výzkumných společností a kapitálových účastí v 50 zemích celého světa. Z celkového stavu stálých zaměstnanců v počtu 4 900 osob jich v Německu pracuje asi 1 450.
NFO Infratest
NFO Infratest je společnost patřící do skupiny NFO World Group, třetí největší společnosti pro ad hoc výzkum, zaměstnávající 15 000 stálých zaměstnanců ve 40 zemích světa. V Německu podporuje více než 600 zaměstnanců zákazníky ze všech průmyslových odvětví a okruhů služeb prostřednictvím výzkumu a poradenství. Další informace získáte na www.nfoeurope.com
Online Shopping v ČR: Internetu jako prodejnímu kanálu v B2C sektoru se od roku 2000 věnuje podrobně také GfK Praha. Již za měsíc budou zveřejněny výsledky nejnovější vlny výzkumu Online Shopping 2003, analyzující domácí situaci a vývojové trendy.
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři