mzv.cz (MZv ČR)
Akcie ve světě  |  31.03.2022 15:46:19

Společnost LEGO Group vyšla z koronakrize silnější

31.03.2022 / 12:49 | Aktualizováno: 31.03.2022 / 13:35

Společnost LEGO Group oznámila, že za rok 2021 vzrostly tržby na rekordních 55,3 miliardy DKK. Rekordně vysoká úroveň se dotkla nejen finanční oblasti společnosti, ale i spokojenosti spotřebitelů či angažovanosti zaměstnanců. Za úspěchem LEGO Group stojí nejen silné portfolio produktů, což se odráží i v získání ocenění „Hračka roku“, ale paradoxně také pandemie koronaviru, která děti i jejich rodiče v karanténě vedla k nebývale velkému zájmu o tuto už tak velmi oblíbenou stavebnici.

Společnost plánuje, že se bude i nadále věnovat strategickým investicím do rozšiřování, inovací a transformace na poli fyzických a digitálních prodejních kanálů. Do oblasti tzv. zelených investic pak spadá jak otevření nové CO2 neutrální továrny ve Vietnamu, ale i zavádění udržitelných sáčků v krabicích či vytváření prototypů recyklovaných kostek. Finanční úspěchy společnosti se promítají i do aktivit Nadace LEGO, která podpořila prospěšné aktivity ve výši 2,8 miliardy DKK (téměř 10 mld. CZK).

Rekordní tržby a silné portfolio produktů

LEGO Group oznámila, že za rok 2021 vzrostly tržby společnosti na rekordních 55,3 miliardy DKK (cca 190 mld. CZK). To je ve srovnání s rokem 2020 nárůst o 27 %. Spotřebitelský prodej se ve stejném období zvýšil o 22 % a celkový provozní zisk vzrostl o 32 % na 17 miliard DKK (cca 59 mld. CZK). Společnost dosáhla silných výsledků jak na poli finančním, tak nefinančním. Finanční výsledky pak ovlivnily zvýšení podílů společnosti na globálních i místních trzích, a umožnily urychlit strategické investice. Z pozice nefinančních výsledků dosáhla rekordně vysoké úrovně jak spokojenost spotřebitelů, tak i angažovanost zaměstnanců.

Dvouciferný růst ve všech tržních skupinách je přičítán silné schopnosti realizace a také největšímu a nejrozmanitějšímu portfoliu produktů. Mezi nejprodávanější motivy patřily LEGO® City, LEGO® Technic, LEGO® Creator Expert, LEGO® Harry Potter™ a LEGO® Star Wars ™. V roce 2021 získalo produktové portfolio skupiny rovněž sedm ocenění: „Hračka roku“ od The Toy Association, která vybírá nejlepší uváděné produkty roku.

Strategické investice a obchody v novém formátu

V uplynulých třech letech provedla společnost rozsáhlé strategické investice, zejména pak do inovací produktového portfolia, rozšiřování a rozvoje zkušeností s online a fyzickými obchody, i zvyšování kapacity globálního dodavatelského řetězce. Se strategickými investicemi na poli produktových inovací, prodejních kanálů, výrobních kapacit, digitalizace a udržitelnosti, se počítá i nadále.

V roce 2021 byl rovněž představen nový formát obchodů. Tento se bude fakticky implementovat v průběhu roku 2022 a návštěvníkům by měl nabídnout ještě více nezapomenutelných zážitků ze hry. Během roku bylo otevřeno 165 nových prodejen, z nichž se více než 90 vyskytuje v Číně. Po celém světě je tak aktuálně 832 obchodů.

Orientaci a úspěch na největších trzích světa umožnilo bezesporu 5 továren LEGO Group nacházejících se na třech kontinentech, včetně továrny kladenské. V roce 2021 byl rovněž oznámen plán rozšířit síť továren v regionu Asie a Tichomoří. Konkrétně ve Vietnamu by měla v roce 2022 vyrůst vůbec první CO2 neutrální provoz společnosti. Kromě toho LEGO Group v příštích 5 letech plánuje rozšířit kapacitu i svých stávajících výrobních zařízení.

LEGO Foundation a udržitelná budoucnost

LEGO Foundation vlastní 25 % LEGO Group a zástupci společnosti věří, že jim silné finanční základy umožní i nadále poskytovat zázemí pro realizaci herního potenciálu a rozvoje dovedností u dětí celého světa. Společnost díky LEGO Foundation oslovila prostřednictvím darů a komunitních aktivit více než 3,5 milionu dětí a věnovala jim díky různým iniciativám 2,8 miliardy DKK.

V neposlední řadě i LEGO Group prochází rozsáhlým posunem k zelené, udržitelé budoucnosti. V roce 2021 společnost úspěšně dokončila sérii pokusů nahradit jednorázové plastové sáčky v krabicích LEGO udržitelnými obaly. Nové obaly budou postupně zaváděny od poloviny roku 2022, ve všech krabicích by se měly objevit do roku 2025. Společnost také oznámila vznik prototypu kostky LEGO vyrobené z recyklovaného plastu, z použitých plastových lahví. Společnost získala klimatické hodnocení třídy A a zavázala se zvýšit investice do obnovitelných zdrojů energie, včetně zvýšení kapacity solárních článků o 98 % v továrnách společnosti.

Autorka: Markéta Ševčíková, ZÚ Kodaň


K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688