Odejde Škoda z Číny?
Koncern Volkswagen a Škoda Auto Mladá Boleslav oprávněně před více než desítkou let stanovily čínský trh za prioritní. Škoda tam měla velké šance – poměrně velké vozy za přijatelnou cenu s německou kvalitou, to znělo pro zákazníky v této asijské zemi přitažlivě. Skutečně se to potvrdilo a od roku 2010 neprodávala Škoda nikde jinde na světě více aut než v Číně.
Jenže… Přišla jak první pandemie v roce 2020, tak se čínští výrobci za deset let výrazně posunuli, a to především v oblasti elektromobility. Výsledek? Odbyt Škody se v Číně propadl o 39 procent a loni o dalších 59 procent. Ze suverénně nejlukrativnějšího trhu na světě se „najednou“ Čína s loni prodanými 71 tisíci vozy stala až trhem číslo 4, a to za Německem, Ruskem a domácím trhem. A jak to vypadá, čínští výrobci se naopak stávají konkurencí pro vozy Škoda na některých západních trzích, kam už vstoupili. Bude jen otázkou času, kdy se objeví i v Česku. Jak tedy dál?
Asistenční služby pro motoristy, dopravní informace, dálniční kupóny, autoškoly, turistické informace, cestování.
ÚAMK je ryze českým poskytovatelem asistenčních služeb s největší tradicí v poskytování asistenčních služeb v České republice s přímým napojením na mezinárodní sítě prestižních automotoklubů sdružených v sítích FIA (Fédération Internationale de L´Automobile) a ARC Europe, prostřednictvím, kterých zajišťuje kvalitní asistenční služby kdekoliv v Evropě i ve světě.
Více na: www.uamk.cz
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz