(Kurzy.cz)
Koncern Volkswagen loni zvýšil prodeje elektromobilů o 96 %. Celkově se však vrátil o mnoho let zpět
V letech 2016-2019 se koncern Volkswagen mohl pyšnit každoročními prodeji více než 10 mil. vozů. Příchod pandemie jakoby naznačil, že však má již vrchol za sebou a pozici světové jedničky začala zpět přebírat Toyota. Zatímco v roce 2020 prodeje koncernu Volkswagen klesly na 9,3 mil. vozů, loni pak na jen 8,88 mil. vozů. V absolutních číslech největší pokles prodejů vozů vykázala mateřská značka VW, z hlediska procentuálního téměř 13% poklesu však nejhůře v koncernu dopadla ŠKODA.
Zejména v závěru loňského roku se koncernu v meziročním srovnání výrazně nedařilo. V prosinci celá řada značek zaznamenala více než pětinový propad prodejů. Zatímco například ŠKODA vykázala pokles o 24,4 %, Audi o 28,4 %, osobní vozy VW dokonce o 34,4 %. V úplně jiném duchu se vydalo Porsche, když v prosinci se dostalo k zákazníkům 37 100 vozů, tedy meziročně téměř o 19 % více.
Čína i přes pokles dominantním trhem
Také loni si samozřejmě z koncernu nejvíce zákazníků tradičně našly vozy VW, kterých se prodalo téměř 4,9 mil., což však bylo v meziročním srovnání o více než 431 tis. vozů méně. Zatímco předloni podíl prodejů VW v Číně tvořil nadpoloviční většinu (53,5 %), v roce 2021 „jen“ 49,6 %. Právě Čína byla hlavním negativním článkem pro celý koncern, když mu zde prodeje loni klesly o více než 14 %. O necelá 3 % pak prodeje koncernu klesly jak v západní Evropě, tak ve střední a východní Evropě. V ostatních částech světa již koncern meziročně prodeje naopak navýšil. Nejvýrazněji o 15,6 % v Severní Americe, tedy hlavně v USA, kde si majitele našlo přes 908 tis. koncernových vozů.
Každopádně pokud by koncernu nechyběly čipy, mohl by vyrobit, resp. prodat více vozů. Například sám Volkswagen evidoval jen v Evropě na konci roku rekordní množství objednávek na 543 tis. vozů, z toho na 95 tis. čistě jen elektromobilů.
Elektromobilita na růstové trajektorii
Právě podíl prodaných elektromobilů se loni meziročně více než zdvojnásobil na 5,1 %. Tedy zhruba již každý dvacátý vůz koncernu byl čistě elektrický. Pokud se navíc zahrnou i hybridní vozy, tak na baterii alespoň částečně dokáže jet již každý zhruba jedenáctý loni prodaný vůz koncernu. Celkem se totiž k zákazníkům dostalo přes 762 tis. takových vozů.
Koncern VW vs. Tesla
Samotných elektromobilů loni koncern VW prodal 452 900 tedy zhruba necelou polovinu co lídr trhu Tesla. Ta loni zvýšila prodeje o 87 % (podrobnosti zde), zatímco koncern VW dokonce o 96 %. Největší téměř 320% skok v prodejích koncern předvedl v Číně, kde prodal téměř 93 tis. elektromobilů. Hlavním odbytištěm však zůstala Evropa, kde nově začalo brázdit silnice 310 400 elektromobilů (+62 %).
Z grafického přehledu koncernu lze vidět loňský vývoj nárůstu prodejů elektromobilů v jednotlivých čtvrtletích v porovnání s rokem 2020.
Jak dále patrno z níže uvedeného přehledu koncernu, i v samotném segmentu elektromobilů jsou dominantní samotné vozy značky VW. Tedy elektromobily e-up! a především pak ID.3 a ID.4, resp. ID.6 určeného pro čínský trh. U Audi pak vůz e-tron, jehož se prodalo 49 200. Tedy nevýrazně více než elektromobilů ŠKODA Enyaq iV, kterých si našlo zákazníků 44 700.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- VOLKSWAGEN - Akcie VOLKSWAGEN aktuálně, kurzy Burza - akcie online
- Investiční zlato - prodej zlata
- ČEZ Prodej, a. s. - cena elektřiny, ceník elektřiny 2020
- Investiční stříbro - Prodej stříbra
- ČEZ Prodej, a. s. Sazba D57d, tarif D57d
- Koncern Volkswagen loni zvýšil prodeje elektromobilů o 96 %. Celkově se však vrátil o mnoho let zpět
- Koncern Volkswagen loni zvýšil prodeje elektromobilů o 96 %. Celkově se však vrátil o mnoho let zpět - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Toyota v prodejích loni předhonila koncern Volkswagen o více než čtvrtinu. GM, Stellantis a Hyundai s odstupem. Letos by prodeje aut měly doznat výraznějšího oživení
- Koncern Volkswagen v únoru opět zvýšil prodeje
- Koncern VW loni s novým rekordem prodejů aneb jak dopomohla jednotlivým značkám Čína
- Prodej elektromobilů loni v Česku narostl o 47%, v celé EU o čtvrtinu
- Autofox: Český importér značek koncernu Volkswagen vytvořil divizi pro prodej firmám a institucím
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Okénko finanční rady
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Spotřebitelské půjčky rostou nejrychleji na jižní Moravě, jih Čech "zaostává"
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Levnější elektřina, dražší suroviny: Svátky se prodraží hlavně kvůli máslu
Martin Thienel, Kalkulátor.cz
Vojtěch Šanca, Delta Green
Základ flexibility: začít šetřit můžete hned teď, třeba i v bytě
Marek Pokorný, Portu
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Umíme si chránit svůj majetek pojištěním? Průzkum ukazuje zajímavá čísla