Příležitost pro české firmy: Veletrh kosmetiky v Dakaru
České velvyslanectví v Senegalu informuje potenciální zájemce z řad českých firem o konání Mezinárodního veletrhu krásy, kosmetiky a hygieny (BCH West Africa), který proběhne v Dakaru ve dnech 12. – 14. května 2022.
Ilustrační foto: Shutterstock
Jedná se o největší akci svého druhu v západní Africe, která v covidovém ročníku 2021 přilákala přibližně 5 500 návštěvníků, téměř 1 400 profesionálů z oboru a více než 150 místních a mezinárodních vystavovatelů. Akce se koná v novém moderním výstavišti CICAD v těsné blízkosti hlavního města Dakaru i mezinárodního letiště.
Během veletrhu budou pod záštitou ministerstva obchodu a oborových asociací organizovány různé panely dle produktových skupin (např. kojenecká, přírodní, vlasová či hygienická kosmetika, nebo obalová řešení, profesionální vybavení, čisticí prostředky atd.). České firmy se mohou přímo registrovat na webových stránkách http://www.bchexpo.com/.
ZNAČNÝ POTENCIÁL ZÁPADOAFRICKÉHO TRHU
Senegalský (a celý západoafrický) trh s 335 miliony spotřebiteli je z velké části ignorován mezinárodními značkami krásy a kosmetiky, navzdory značnému potenciálu, který je v mnoha zemích nedostatečně využíván. Trh je již dobře strukturovaný a skýtá potenciál pro české výrobce kosmetického či hygienického zboží a parfémů, včetně přírodních a moderních eco-friendly výrobků, např. menstruačních kalíšků. Kosmetický sektor jen v Senegalu, Pobřeží slonoviny a Kamerunu představoval v roce 2020 téměř 5 miliard eur s předpokladem růstu na 9 miliard v roce 2025.
Senegalský trh s kosmetikou většinově zásobuje pět velkých firem, produkce ale cílí na výrobky v nejnižší cenové kategorii nebo je založena na výrobě z místních surovin. Vyšší segmenty kosmetického trhu zajišťuje dovoz ze zahraničí (paradoxně i reimport luxusních produktů z místních surovin, např. bambuckého másla). V Dakaru a většině senegalských měst se nachází mnoho salónů krásy s mezinárodními standardy, kadeřnictví a v poslední době se rozrůstá počet speciálních dietetických center na hubnutí. Supermarkety a velké obchody mají rozsáhlé oddělení pro hygienické a kosmetické zboží. Síť dealerů a distributorů je v tomto oboru stabilní a využitelná i bez plynulé znalosti francouzského jazyka.
OTEVŘENÍ A ZVĚDAVÍ SPOTŘEBITELÉ
Rozšiřující se střední třída a rostoucí kupní síla příjmově vyšších skupin senegalské populace nahrává dovozu zejména velkých a známých francouzských a amerických značek kosmetiky, ale prostor pro diverzifikaci nabídky je velmi aktuální. Spotřebitele (a zejména spotřebitelky) charakterizuje mladý věk a otevřenost a zvědavost vůči mezinárodním nabídkám, zejména díky internetu a sociálním sítím (influencerům). Vyhledávají kvalitní kosmetické výrobky a služby a neváhají za ně zaplatit vyšší cenu. Senegalský trh otevírá dveře k další expanzi do okolních zemí a celé Západoafrické hospodářské a měnové unie (ECOWAS).
Tereza Hankeová, ekonomická diplomatka, Velvyslanectví ČR v Dakaru
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz