- provozní zisk se v 1. – 3. čtvrtletí 2021 zvýšil ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku o 10 % na 4,4 mld. EUR. K tomuto výsledku přispěl pozitivní výkon především v segmentu životního pojištění a správě aktiv. Přes vyšší dopady přírodních katastrof byl i příspěvek neživotního pojištění vcelku solidní,
- hrubé předepsané pojistné ve sledovaném období vzrostlo o 6,4 % na 54,9 mld. EUR. Přírůstek pojistného činil u životního pojištění 6,5 % a u neživotního pojištění 6,2 %,
- kombinovaná kvóta[1] (u neživotního pojištění) byla v 1. – 3. čtvrtletí 2021 vykázána ve výši 91,3 %. Oproti 1. – 3. čtvrtletí 2020 se zvýšila o 1,6procentního bodu,
- čistý zisk dosáhl v 1. – 3. čtvrtletí 2021 výše 2,250 mld. EUR a ve stejném období roku 2020 pak 1,297 mld. EUR (tj. + 74 %),
- solventnostní poměr podle režimu Solventnost II skončil na konci září 2021 na extrémně solidní úrovni 233 %. Oproti konci roku 2020 poklesl o 1procentní bod.
Ping An
- provozní zisk přiřaditelný akcionářům mateřské společnosti dosáhl v 1. – 3. čtvrtletí 2021 výše 118 737 mil. RMB (1 USD = 6,30 RMB, resp. CNY; 24. 11. 2021) a tím pádem vzrostl ve srovnání se stejným obdobím roku 2020 o 9,2 %,
- základní provozní zisk na akcii v 1. – 3. čtvrtletí 2021 činil 6,74 RMB, což znamená oproti 1. – 3. čtvrtletí 2020 nárůst o 9,6 %,
- čistý zisk přiřaditelný akcionářům mateřské společnosti byl v 1. – 3. čtvrtletí 2021 vykázán ve výši 81 638 mil. RMB. V tomto případě je ovšem tento výsledek nižší ve srovnání s výsledkem docíleným ve stejném období roku 2020 o 20,8 %,
- stejně tak hodnota nové produkce v segmentech životního pojištění a soukromého zdravotního pojištění poklesla ve sledovaném období oproti 1. – 3. čtvrtletí 2020 o 17,8 %,
- k 30. září 2021 měla skupina celkově 225,25 mil. retailových klientů (+ 3,1 %).
Z těchto hlavních výsledků jistě zaujme dosti podstatný pokles nové produkce životního pojištění. Z detailní zprávy Ping An vyplývá, že klíčový vliv měla v tomto směru nová strategie skupiny, a to konkrétně optimalizace kvality týmu. Srozumitelněji řečeno, pokles počtu pojišťovacích agentů se projevil ve snížení objemu nové produkce.
[1] Souhrn škodního poměru a nákladovosti; procento z každé Kč pojistného, které pojistitel ušetří na pojistném plnění a nákladech (majetková a odpovědnostní pojištění); pokud je poměr vyšší než 100, tak pojistitel má technickou ztrátu.