Optimismus spotřebitelů ve světě roste, jejich ochota utrácet se podle PwC zvyšuje
Spotřebitelé se ve světě dívají do budoucnosti s větším optimismem než v předchozích čtvrtletích, tři z pěti lidí věří v pozitivní vývoj. S rostoucím optimismem roste ochota utrácet v kamenných obchodech, za zábavu i cestování, vyplývá z průzkumu, který společnost PwC uskutečnila mezi 10.000 lidmi ve 26 zemích světa. Více optimisticky se přitom do budoucnosti dívají očkovaní a lidé pracující z domova.
Na 66 procent očkovaných vidí budoucnost pozitivně, zatímco u neočkovaných je to jen 43 procent. "Očkovaní zažívají menší množství omezení a tím i menší dopady do jejich každodenního života. To jim dodává optimismus ohledně jejich možností v budoucnu,“ komentoval výstupy výzkumu Jan Hadrava z PwC.
Mezi spokojenější také patří lidé, kteří mohou v době pandemie alespoň částečně pracovat z domova, optimismus neskrývá 68 procent lidí na home office, zatímco u lidí chodících na pracoviště je optimistických jen 58 procent.
Pandemie přispěla k větší chuti klientů nakupovat přes mobilní zařízení. Na 41 procent dotázaných prohlašuje, že on-line nakupuje alespoň jednou týdně, zatímco v roce 2020 to bylo jen 30 procent lidí a v roce 2017 pouhých 18 procent. Zároveň si lidé ale po lockdownech užívají i opětovně možné nákupy v kamenných obchodech. Netýká se to přitom jen generace, která na nákupech v obchodech vyrostla, do provozoven se vrátili i mladí od 18 do 22 let, 44 procent z nich připouští alespoň občasnou návštěvu kamenného obchodu.
Novým trendem je přitom větší důraz na ekologii, 52 procent dotázaných říká, že se chovají při nákupech odpovědněji než před půl rokem. A 51 procent dodává, že ekologičnost výroby je důležitým prvkem při rozhodování o nákupu.
"Na rozdíl od Česka, kde se udržitelnost v byznysu stále prosazuje hlavně kvůli hrozbě regulace nebo vidině dotací, na Západě je znatelný tlak zespodu, od voličů, zaměstnanců nebo zákazníků. Nedůležitějším faktorem při výběru zboží je stále cena, ale udržitelná výroba a sociální chování producentů budou hrát stále větší roli. Firmy to vědí, proto na environmentální a sociální udržitelnost budou klást stále větší důraz,“ uzavřel partner PwC Jan Brázda.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Svět - státy světa a jejich ekonomika
- Vyhledání plátců DPH podle jejich identifikačního čísla (IČO)
- Pěstounská péče - dávky a jejich výše
- Mobilní operátoři 2023 - přehled operátorů v ČR a jejich tarifů.
- Zprávy Kurzy.cz - ekonomika, akcie, koruna, euro, dolar, zprávy ze světa.
- Akcie ve světě - hodnoty indexů
- Akcie ve světě
- Akcie ve světě - grafy indexů
- Vyhledávání podle IČO - hledat IČO
- Nabídky práce podle cz regionů
- Optimismus spotřebitelů ve světě roste, jejich ochota utrácet se podle PwC zvyšuje
- Za co Češi nejvíce utrácejí? A utrácejí rychleji, než jak rostou jejich příjmy
Prezentace
12.12.2024 Český trh zaplavily extrémně zlevněné Samsungy.
05.12.2024 K nejprodávanějšímu telefonu sezony tablet zdarma.
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Černý pátek skončil, spotřebitelé utráceli více přes e-shopy, tržby v kamenných obchodech klesly
Štěpán Křeček, BHS
John J. Hardy, Saxo Bank
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory