S pandemií COVID-19 pomáhá už 236 vojáků, armáda znovu zprovoznila call centra na pomoc hygienám
Nejedná se o zdravotnický personál, jedná se o vojáky na pomocné práce. Podle toho, v jakých zařízeních pracují, pomáhají s polohováním pacientů, asistují jim při osobní hygieně či při jídle. V sociálních zařízeních kromě pomocných prací u klientů pomáhají také s úklidem nebo s provozními pracemi.
Zkušenosti z minulé vlny
Podle generála Václava Vlčka, náčelníka štábu Velitelství pro operace, který je členem ICŘT (Integrovaného centrálního řídicího týmu), je systém nastavený už z předchozí vlny. Nemocnice vyhodnotí situaci jako krizovou, obrátí se na krizový štáb kraje, kde stav zhodnotí. Pokud nelze pomoci v rámci kraje, putuje žádost na Ústřední krizový štáb, který ji schválí a předává armádě k zabezpečení. Hlavní sestra Ministerstva obrany do zařízení zavolá a zeptá se na konkrétní požadavky. „Od prvotního požadavku za dva až tři dny už vojáci tam, kde jsou potřeba, pomáhají,“ sdělil Vlček.
Na dvacetitisícové počty nakažených se armáda připravovala už s předstihem. „My jsme z toho vycházeli, asi tři týdny zpátky jsme provedli rezervaci sil u pozemních, vzdušných sil a u Vojenské policie,“ potvrdil.
Nasazovaní vojáci jsou očkovaní i předem otestovaní
Útvary, které se chystají na zahraniční operace nebo jsou v pohotovostních systémech NATO či EU, pokračují ve výcviku a nasazení v krajích se jich netýká. Podle Vlčka nyní pomáhají primárně ty, které neměly plánovaný výcvik a byly k dispozici v podstatě okamžitě. „Do nemocnic a sociálních zařízení také nasazujeme pouze očkované vojáky, kteří jsou předem testováni na covid,“ zdůraznil Vlček.
Call centra vyřídí přes 700 hovorů denně
Kromě pomoci v nemocnicích a sociálních zařízeních armáda opět zprovoznila čtyři call centra (Tábor, Lipník, Praha, Opava), která pomáhají hygienám s trasováním nakažených. Nasazeno je zde dalších 85 vojáků z 53. pluku průzkumu a elektronického boje Opava, Posádkového velitelství Praha a centra nasaditelných systémů AKIS Lipník nad Bečvou.
Call centra v Opavě a Táboře provozuje 53. pluk průzkumu a elektronického boje. „Ve dvou osmihodinových směnách, sedm dní v týdnu se v call centru už měsíc pravidelně střídá více než šedesát příslušníků opavské posádky,“ říká major Vít Knapek, náčelník oddělení komunikačních a informačních systémů opavského pluku a v současné době vedoucí opavského call centra.
Do dnešního dne vojáci v obou městech vyřídili přes 16 tisíc hovorů, denně jich zvládnou přes sedm set. Většina vojáků má podle Knapka s prací operátorů zkušenosti už z předchozí vlny. „Už to trvá poměrně dlouhou dobu a lidé jsou pochopitelně unaveni, snažíme se však zachovávat nejen profesionální, ale i lidský přístup, a pokud je ochota a porozumění na obou stranách, jsou emočně vypjaté situace zastoupeny jen minimálně,“ prozrazuje jeden z operátorů call centra z 53. pluku průzkumu a elektronického boje.
]]>Poslední zprávy z rubriky Armáda:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz