Ranní okénko - Německá spotřebitelská důvěra se snižuje
Prosincová edice průzkumu spotřebitelské důvěry ze sousedního Německa přinesla výraznější zhoršení, než se očekávalo. Zatímco trh po listopadovém 1,0 bodu vyhlížel pokles na -1,0, skutečnost byla nakonec ještě o šest desetin bodu horší. Narůstající skepse mezi německými spotřebiteli není v kontextu zhoršující se epidemické situace nikterak překvapivá a zkušenost z přechozích pandemických vln ukazuje, že zde existuje prostor pro další pokles. Během první vlny v roce 2020 index dosáhl až -23 bodů, při té z jara roku 2021 pak -15,5 bodu.
Autor: David Vagenknecht, analytik
Editor: Lenka Kalivodová, analytička
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz