Na příští
rok plánují Technické
služby Hradec Králové generální opravu železného mostu Bailey Bridge na Slezském Předměstí v Hradci Králové. Provedena bude nová antikorozní úprava mostu a sanace opěr. Během údržbových
prací, které by měly být dokončeny v letních měsících, se počítá s úplnou uzavírkou mostu.
„Konstrukce tohoto železného mostu přes Orlici, kterého Hradečáci znají také jako „Klapák“, je již zastaralá. Most byl vyrobený v roce 1944 a postaven o pár let později. Proto je třeba provést jeho generální opravu, která bude spočívat v nové antikorozní úpravě a sanaci opěr. Na jednání rady města jsme pro technické služby, které dodavatelsky zajistí tyto údržbové práce, schválili finance ve výši 13 milionů korun. Za kolik ale bude oprava tohoto historického mostu provedena, určí až výsledek výběrového řízení,“ říká náměstek primátora pro správu městských organizací
Pavel Marek. Finanční prostředky pro technické
služby budou na svém zasedání projednávat v říjnu také zastupitelé města.
Technické
služby plánují, že by
práce na mostě mohly být zahájeny během jarních měsíců v příštím
roce, během nich bude muset být
most pro pěší a cyklisty kompletně uzavřen.
„Součástí opravy mostu bude také úplné uzavření veřejně přístupné účelové komunikace v oblasti mostu. Samotné práce budou spočítat ve vyčištění mostovky a úložných prahů podpor od nánosů, také montáži, opravě a demontáží zábradlí, otryskání povrchu nosné konstrukce a ložisek, dovaření chybějících nebo zkorodovaných prvků nosné konstrukce a podobně,“ informuje ředitel Technických
služeb Hradec Králové Tomáš Pospíšil.
O údržbu většiny mostů v Hradci Králové se starají technické
služby, které v loňském
roce zajistily opravu mostů přes
vodní tok Melounka a Malý Labský náhon. V letošním
roce plánují opravu lávky u mateřské
školy Podzámčí na Moravském Předměstí. V následujících letech se pak připravují opravy dalších, jako například Moravského nebo Pražského mostu nebo mostu u koupaliště Flošna.
Most Bailey Bridge přes Orlici spojuje hradecké části
Malšovice a Slezské Předměstí. Jeho délka je 36 metrů. Lidově se nazývá „Klapák“ nebo také „Železňák“ kvůli hluku, který vydával, když přes něj ještě v minulosti jezdily
automobily. V dnešní době je
most z poloviny minulého století určený pouze pro pěší a cyklisty.
Kateřina Šmídová, tisková mluvčí