Česká sklářská firma Lasvit přivezla do Milána netradiční instalaci
Milánský veletrh Salone del Mobile, který se specializuje na nábytek a bytový design, letos vstal z popela. Proběhl po více jak osmnáctiměsíční přestávce způsobené koronavirem a jako již tradičně byl spjatý s jinou slavnou přehlídkou: Milan Design Week. Veletrhu využila společnost Lasvit, která zvolila netradiční prezentaci ve spolupráci s Generálním konzulátem ČR v Miláně.
Foto: Generální konzulát ČR v Miláně
Lasvit, který se Salone del Mobile pravidelně zúčastní, vybral letos pro Milán instalaci svého nového konceptu Perspectives v reprezentačních prostorách konzulátu. Pomyslným vyvrcholením české prezentace v rámci Milan Design Week byl společenský podnik na pozvání Generálního konzulátu ČR a Lasvit, kterého se počátkem září v zahradě konzulátu účastnila více jak šedesátka hostů z řad zástupců zahraničních diplomatických misí, regionálních italských institucí, italských designerů, architektů a developerů. Spolupráce s Lasvit proběhla také za participace zahraniční kanceláře CzechTrade.
Slavnostní zahájení veletrhu proběhlo na milánském výstavišti 5. září za účasti italské hlavy státu, prezidenta republiky Sergia Matarelly a špiček lombardské (prezident regionu Attilio Fontana a členové vlády) i milánské (starosta Giuseppe Sala) politiky a byznysu (šéf svazu průmyslu Carlo Bonomi) a neslo se zcela v duchu ekonomického restartu Itálie.
Samotný veletrh, na paměť šedesátého výročí letos pojmenovaný Supersalone 2021, předčil očekávání – zúčastnilo se ho více jak 60 tisíc návštěvníků ze 116 zemí, polovina dorazila z Itálie, polovina ze zahraničí. Více než 30 tisíc z nich bylo z řad obchodníků a nákupčích (47 % cizinců). O průběhu reportovalo 1800 akreditovaných novinářů z celého světa. Ke zhlédnutí bylo 425 značek (16 % zahraničních) a práce 170 mladých studentů z 22 zemí a 39 nezávislých designerů. Odhadovaný finanční přínos konání veletrhu pro Milán činí více jak 120 mil. eur. Veletržní dění bylo možné sledovat i na dálku díky digitální platformě. Celý veletrh se uskutečnil za přísných hygienických pravidel. Podmínkou pro účast byl platný Green Pass (očkování, prodělaná nemoc, test ne starší 48 hod.) a návštěvníci se mohli nechat otestovat přímo v hubech umístěných u vchodů do veletržního pavilonu.
Michal Bucháček, ekonomický diplomat, Generální konzulát ČR v Miláně
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
?