Firma Lasvit pokračuje v expanzi na severoamerickém trhu
Název firmy Lasvit je spojením slov láska a svit, což pomáhá vyprávět originální příběh této značky. Od svého založení v roce 2007 firma, která je významným exportérem světelných instalací, expanduje po celém světě. V posledních letech zaznamenala řadu úspěchů na východním pobřeží USA. Lasvit v současnosti generuje přibližně 30 % svého obratu na americkém kontinentu, přičemž tržby ve Spojených státech se zvýšily z 5 milionů dolarů v roce 2015 na současných 20 milionů dolarů.
![](https://img.kurzy.cz/zpravy/obrazky/13/769213/Lasvit.jpg)
ATELIÉR V SRDCI MANHATTANU
Americký Lasvit Inc. byl založen v roce 2010 jako třetí zahraniční kancelář po Hongkongu a Dubaji, vedle již existujícího sídla v Česku. Významným krokem bylo v roce 2016 otevření ateliéru v newyorské čtvrti SoHo, která patří mezi světová centra umění, designu a módy. Podle Jiřího Vašíčka (Associate General Manager) nebyla volba umístění ateliéru náhodná. Sdílení prestižní adresy s dalšími značkami, jako jsou Flos a Artemide, umožnilo dostat firmu do „první ligy“. Ateliér kombinuje českou tradici sklářského řemesla s neustálými uměleckými inovacemi, což je pro Lasvit klíčové.
ROZŠIŘOVÁNÍ PORTFOLIA V USA
„V začátcích jsme v podstatě jen stavěli klientelu pro náš produkt a trávili průměrně každý 150 dní na cestách za rok, abychom byli schopni Lasvit penetrovat na trhu a získali první referenční zakázky a klíčovou klientelu. Do lokálního marketingu jsme v tu dobu investovali minimum a za dnešním úspěchem skutečně stojí obrovské nasazení celého týmu,“ vzpomíná Pavel Koudelka (General Manager Lasvit US). „Samozřejmě toto odvětví je tak dynamické, že stejným tempem pokračujeme i dnes, byť už s částečně vybudovanou značkou, a referenčními projekty se dostáváme stále na zajímavější projekty,“ doplnil Pavel Koudelka.
Od roku 2018 se firma začala setkávat s tím, že nejen designéři a architekti, ale i koncový klienti poptávají přímo Lasvit. Vedle toho se Lasvit také zaměřil na diverzifikaci svého portfolia. Zatímco dříve byla firma známá především svými projekty v hotelech a kasinech, dnes se úspěšně etablovala i v oblasti rezidenčních projektů, luxusního retailu, jachet, oceánských lodí, kancelářských budov a dalších segmentů. To vše se projevilo i na rostoucích tržbách, které v roce 2022 dosáhly o 40-50 % vyšších částek, než byly původní cíle.
IKONICKÉ BUDOVY I CELEBRITY
Umělecká díla Lasvitu zdobí řadu rezidenčních i komerčních objektů v New Yorku, jako je například Tiffany na 5th Avenue, mrakodrap 111 W 57th nebo NoMad Tower s jeho skleněným vodopádem a dynamickým osvětlením. Lasvit také osvětlil objekty v dalších amerických městech jako Boston a Chicago. I některé známé celebrity se mohou pochlubit českými výrobky Lasvit. Například Justin Bieber, který na svých sociálních sítích zveřejnil obrázky s jedním z jeho uměleckých děl.
SMĚLÉ PLÁNY DO BUDOUCNA
Lasvit je rozhodnut pokračovat ve svém růstu a inovacích na americkém trhu. O tom svědčí nové investice a plány, jako bude letošní účast na prestižním veletrhu Design Week Miami a plánovaná renovace newyorského ateliéru. Americký trh je klíčový pro dosažení globálního cíle Lasvitu stát se první celosvětovou luxusní českou značkou.
Michal Kaplan, ekonomický diplomat
Kristýna Větrovská, stážistka, Generální konzulát ČR v New Yorku, s využitím podkladů společnosti Lasvit
![](https://img.kurzy.cz/news/foto/loga/Moderni-ekonomicka-diplomacie.png)
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
13.06.2024 Vyplatí se ještě investovat do Nvidie, Applu…
11.06.2024 Co zaznělo na Analytickém fóru 2024?
03.06.2024 Investujte a vybudujte si dodatečný příjem…
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Ceny v zemědělství dál klesají. Data z České republiky vévodí evropským statistikám
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Čokoláda jako luxusní zboží? Cena čokolády se může do konce roku zdvojnásobit
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Zdraží barel ropy brent na 90 dolarů? Co to znamená pro benzín a naftu?
Ali Daylami, BITmarkets
Miroslav Novák, AKCENTA
Domácí ekonomika v 1. čtvrtletí vzrostla, ale čekala se trochu lepší čísla
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Ing. Tomáš Slavík, SLUTO
Vedení účetnictví a rozdíly mezi příjmy a výdaji v daňové evidenci
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.
Ritz-Carlton: Příběhy luxusu, kde se z každého okamžiku stává nezapomenutelná kapitola vaší dovolené