Plán rušení dopravy na lokálkách Středočeského kraje se mění, stále však znehodnocuje investice
Na jednání mezi radním pro veřejnou dopravu a dvěma náměstky ministerstva dopravy minulý čtvrtek byla dohoda stvrzená podáním rukou. Obě strany měly spolu uzavřít memorandum, ve kterém deklarují společnou vůli vytvořit předvídatelné prostředí ve veřejné železniční dopravě, aby bylo možné vhodně provázat objednávku veřejných služeb v regionální dopravě s dlouhodobou koncepcí veřejné dopravy a investiční přípravou staveb. Zároveň s tím by kraj odložil svoje rozhodnutí omezovat objednávku na 12 lokálních tratí o jeden rok. Tato dohoda a souhlas dnes dle vyjádření Středočeského kraje zřejmě padly.
„Chceme jednat se všemi kraji reprezentovanými Asociací krajů ČR o budoucích variantách objednávání a financování veřejné regionální železniční dopravy. Jsme připraveni upravit stávající systém státního spolufinancování a jednat o navýšení platby krajům v případě, že se na efektivně objednávaných spojích domluvíme. Kraje by také měly mít představu na 5 let dopředu, kde chtějí objednávat vlaky, aby Správa železnic mohla smysluplně investovat. I obce musí mít jistotu, jak bude dopravní obslužnost vypadat,“ dodává ministr Havlíček.
Na rok 2022 má Správa železnic ve Středočeském kraji v plánu opravit trať v úseku Čerčany – Samechov (190 mil. Kč), trať v úseku Hýskov – Rakovník (130 mil. Kč) či opravit úsek trati Chotětov – Všetaty, včetně opravy mostů (197 mil. Kč).
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz