(Kurzy.cz)
Avast: V 1H rostly tžby o téměř 9%, EBITDA o téměř 12%, počet zákazníků rostl o 1,5%
Hlavní finanční ukazatele:
· Dobrá celková výkonnost v souladu s očekáváním představenstva
firmy
· Upravený objem fakturace (billings) dosáhl výše 482,7 mil. USD
tedy vzrostl o 2,9 % při aktuálních měnových kurzech (organický růst 0,9
%)
· Upravené tržby činily 471,3 mil. USD tedy vzrostly o 8,8 % při
aktuálních měnových kurzech (organický růst 10,4 %)
· Upravené tržby ze segmentu Consumer Direct vzrostly na 401,6 mil.
USD, tedy o 15 % při aktuálních měnových kurzech (organický růst 13,9 %)
· Upravený ukazatel EBITDA vzrostl o 11,9 % na 270,2 mil. USD;
upravená EBITDA marže činila 57,3 % (nárůst o 159 bazických bodů)
· Konečná dividenda vyplacená v červnu 2021 byla ve výši 11,2 centů
na akcii; celková dividenda za rok činila 16,0 centů na akcii, což představuje
nárůst o 8,8 %
Hlavní provozní a strategické ukazatele:
· Za prvních šest měsíců roku 2021 se počet platících zákazníků v
segmentu Consumer Direct zvýšil o 1,5 % na 16,72 mil. Průměrný podíl licencí na
zákazníka (APPC) vzrostl o 0,8 % na 1.42, průměrný podíl tržeb na zákazníka
(ARPC) o 4,4 % na $47.61.
· S rostoucí dynamikou konkurenčního trhu se investice znovu
zaměřily na marketingové a další iniciativy v oblasti top-of-the-funnel, které
mají podpořit zapojení, získání a udržení zákazníků, což bude ve střednědobém
horizontu vyžadovat vyšší úroveň investic.
· Míra udržení zákazníků pro segment stolních počítačů byla na
úrovni 69 %, což je o 4 procentní body více od IPO, a to díky strategiím
společnosti Avast pro udržení zákazníků. Obnovení licencí v prvním pololetí
zaznamenalo pouze mírné zhoršení v kohortě "Covid" a vykazuje znaky
dalšího možného zlepšení.
· Nabídka služeb na ochranu soukromí byla dále vylepšena. Služba
AntiTrack těžila z přepracování uživatelského prostředí. Služba BreachGuard
byla vylepšena o funkci "Identity Assist", která nabízí řešení proti
krádeži identity a asistenci při podvodech.
· Pokračovala úspěšná realizace globální růstové strategie, kdy se
zvýšil počet zákazníků v segmentu stolních počítačů jak na zavedených trzích,
tak v cílových málo penetrovaných zemích, včetně Ukrajiny o 17 %, Ruska o 7 % a
Mexika o 5 %.
· Uvedení inovativního integrovaného řešení Avast One na trh je
plánováno na druhou polovinu letošního roku v souladu s očekáváním.
· Společnost Avast pokračovala v rozšiřování své nabídky pro malé a
střední podniky prostřednictvím produktových inovací, zejména uvedením nového
řešení Avast Business Hub, nejmodernější integrované bezpečnostní platformy.
· V rámci rozvoje své obchodní strategie v oblasti identity
společnost Avast jmenovala dva vedoucí pracovníky: nového senior viceprezidenta
a generálního manažera pro identitu Charlese Waltona a globálního ředitele pro
firemní rozvoj Paula Cartera.
· Představenstvo firmy zřídilo novou komisi pro bezpečnost a ochranu
soukromí, která zajišťuje dohled nad strategií skupiny v oblasti bezpečnosti
informací, bezpečnosti dat, správy dat a správy ochrany soukromí.
CEO Avastu Ondřej Vlček výsledky komentuje takto:
„V souladu s očekáváním
představenstva s potěšením oznamujeme, že výsledky skupiny za první pololetí
roku 2021 jsou silné, a to i při porovnání s dobrými výsledky z předchozího
roku. Skupina dosáhla dvouciferného organického růstu tržeb a udržela si vysokou
úroveň ziskovosti s upravenou marží EBITDA na úrovni 57,3 %.
Do druhé poloviny roku se díváme
optimisticky a s očekávanou normalizací trendů ve srovnatelném období
předpokládáme opětovnou akceleraci růstu ukazatele objemu fakturací (billings).
Podle očekávání plánujeme v druhé polovině roku uvést na trh náš nový vlajkový
produkt Avast One a chceme se soustředit na zvýšení zapojení zákazníků,
získávání nových a jejich udržení, což si ve střednědobém horizontu vyžádá
vyšší investice do výzkumu a vývoje, inovací a marketingu.”
Výhled
organických příjmů skupiny pro letošní rok zůstává na horní hranici 6-8% růstu.
Očekává se, že upravená skupinová marže EBITDA v roce 2021 zůstane v porovnání
s rokem 2020 zhruba stejná, zejména kvůli zvýšeným nákladům na získávání
uživatelů a zákazníků a podstatně vyšším marketingovým výdajům v souvislosti se
zaváděním produktu Avast One v druhé polovině roku. Očekává se, že zvýšené
výdaje na získávání zákazníků budou pokračovat i v roce 2022, protože
společnost rozšiřuje povědomí o své značce a nových vedoucích produktech, jako
je Avast One.
Navrhovaná fúze společnosti Avast plc se společností
NortonLifeLock Inc.
Dne
10. srpna 2021 představenstva společností NortonLifeLock, Inc.
("Norton") a Avast plc ("Společnost") dosáhly dohody o
podmínkách navrhované fúze Společnosti se společností Norton, a to formou
doporučené nabídky společnosti Nitro Bidco Limited, dceřiné společnosti ve
stoprocentním vlastnictví společnosti Norton, na celý vydaný a vydávaný kmenový
akciový kapitál Společnosti ("Fúze"). Předpokládá se, že Fúze bude
provedena prostřednictvím soudem schváleného plánu uspořádání podle části 26
zákona o společnostech. Další podrobnosti týkající se nabídky společnosti
Norton, včetně nabídkové ceny a podmínek, jsou uvedeny v oznámení, které
společnost Norton učinila dne 11. srpna 2021 v souladu s pravidlem 2.7 City
Code on Takeovers and Mergers.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz