Český Telecom ovládá 80% firemního trhu
PRAHA (ČIA) – Zhruba 80procentního podílu dosahuje Český Telecom na trhu hlasových služeb u firem s více než 200 zaměstnanci. "V loňském roce jsme nad svými konkurenty zvítězili v 64 procentech všech výběrových řízení vypsaných korporátními zákazníky na poskytovatele telekomunikačních služeb," uvedl dnes výkonný ředitel Českého Telecomu pro korporátní klientelu Kamil Čermák. Na výnosech společnosti se korporátní klienti podílejí přibližně 20 procenty.Firma vloni zvítězila v 403 výběrových řízeních velkých společností. Celkem 146 firem se v loňském roce znovu stalo zákazníky Českého Telecomu poté, co předtím využívaly služeb konkurenčních operátorů. "Nejčastěji se k nám vraceli klienti od společnosti GTS, tvořící 43 procent všech navrátilců," upřesnil Čermák. Podíl bývalých zákazníků společnosti eTel na počtu navrátilců činí 23 procent a podíl bývalých zákazníků Aliatelu 16 procent. Mezi nejvýznamnější společnosti, které si vyzkoušely služby konkurence a opět se vrátily k dominantnímu operátorovi, patří Skanska CZ, ČSOB, Budějovický Budvar či Baťa. Trh hlasových služeb pro největší zákazníky je přitom podle Čermáka plně liberalizován již od začátku roku 2001. "V prvních měsících liberalizace se naši konkurenti soustředili především na nabídku levnější ceny a zdálo se, že také pro velké korporace bude cena rozhodujícím faktorem. Zejména banky, další velké firmy a státní správa však brzy došly k názoru, že velký důraz je potřeba klást také na bezpečnost a spolehlivost služeb," konstatoval Čermák. Firmy zároveň dávají přednost operátorovi, který je pro ně schopen zajistit opravdu komplexní služby. Liberalizace podle Čermáka ale prospěla i Českému Telecomu, zejména tlakem na snížení cen. "Chceme nabízet rozumnou, nikoliv ale nutně nejlevnější cenu," dodal Čermák a připomněl, že někteří alternativní operátoři už zkrachovali. Český Telecom v loňském roce neztratil žádného z nejvýznamnějších firemních zákazníků. "Desítky velkých firem však u některých služeb – například mezinárodních hovorů – dávají přednost naší konkurenci. Přesto zároveň stále využívají další služby od nás," vysvětlil Čermák. I tyto firmy jsou podle něj ve speciálním hledáčku Českého Telecomu pro program "návratu zpátky".Dominantní operátor se postupně snaží zastřešovat své produkty a propagovat je pod jednou značkou. Řady výběrových řízení se Český Telecom účastní také v alianci se společnostmi z oblasti IT, například s IBM. "Je nutné hovořit také o nutnosti větší integrace s mobilními službami," uvedl Čermák. Dceřiná společnost Českého Telecomu Eurotel je totiž nejstarším a největším tuzemským mobilním operátorem. Do výše uvedené statistiky Český Telecom nezapočetl zakázky pro oblast státní správy, které jsou součástí samostatného projektu. Konkurenční operátoři už dříve kritizovali, že vláda udělila zakázku na komunikační infrastrukturu veřejné správy Českému Telecomu bez výběrového řízení. Stát v něm po loňské neúspěšné privatizaci stále vlastní majoritní podíl. -pk-,-ak- |
|
|
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.06.2024 Překoná zlato historická maxima?
25.06.2024 Streamovací platformy z pohledu investora:…
21.06.2024 Ceny nových iPhonů letí dolů. Teď jsou v…
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Miroslav Novák, AKCENTA
Červnové zasedání bankovní rady ČNB – poslední snížení úrokových sazeb o 50 bodů
Petr Lajsek, Purple Trading
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets