Stavba na trati mezi Prahou a Českými Budějovicemi: Práce na rychlejším spojení běží
Zkrácení jízdní doby může přilákat do vlakových spojů více cestujících na úkor silniční dopravy využívající k cestě mezi Prahou a Českými Budějovicemi silnici I/3 a dálnici D3, jejíž trasu bude modernizovaný úsek částečně kopírovat.
Náklady na projekt jsou 5,5 mld. Kč, je spolufinancován z rozpočtu EU.
Samotný tunel Mezno je dlouhý 840 metrů, ražení začalo v září 2019, skončilo v srpnu 2020. Na úseku Sudoměřice-Votice je i druhý tunel Deboreč (660 metrů) – proražen v únoru 2020.
K investicím a české železnici
Správa železnic pokračuje i v letošním roce v intenzivní obnově nádražních budov po celé republice. Zrekonstruuje nebo opraví celkem 114 objektů; budou mít moderní odbavovací prostory, bezbariérové přístupy a stanou se tak příjemnějším a pohodlnějším místem pro tamní cestující i zaměstnance. 54 akcí zahajovaných v letošním roce, u 60 staveb jde o pokračování z roku 2020 a dokončení v drtivé většině případů ještě letos. Finanční náklady dosáhnou částky 2,015 miliardy korun.Do konce června bylo dokončeno 28 objektů. Největšími aktuálně probíhajícími akcemi jsou rekonstrukce památkových budov v Praze (hlavní nádraží), Českých Budějovicích a Hradci Králové. Před několika týdny začala rekonstrukce výpravní budovy v Plzni a ještě letos se začne opravovat i komplex budov na nádraží v Pardubicích. Stavební práce probíhají například i v Havířově, Berouně, Hanušovicích, Hronově, Veselí nad Lužnicí, Mnichově Hradišti nebo Písku.
Klíčové modernizace a opravy tratí v roce 2021:
Dokončení modernizace 97 kilometrů tratí:
- Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) – Olomouc
- Rekonstrukce úseku Praha hl. n. – Praha-Hostivař
- Rekonstrukce stanice Přerov, 2. stavba
- Optimalizace trati Beroun (včetně) – Králův Dvůr
- Modernizace a elektrizace trati Šakvice – Hustopeče u Brna
- Rekonstrukce traťového úseku Křižanov – Sklené nad Oslavou (mimo)
Nejvýznamnější letos zahájené investiční akce:
- Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice
- Brno-Maloměřice St. 6 – Adamov, BC
- Adamov – Blansko, BC
- Ústí n. O. – Brandýs n. O. – původní stopa, BC
- Modernizace Kladno – Kladno-Ostrovec a Praha-Bubny – Praha-Výstaviště
- Rekonstrukce železniční stanice Praha-Smíchov
- Rekonstrukce stanice Vsetín
V období do roku 2030 připravuje a zrealizuje Správa železnic celkem 592 staveb v hodnotě téměř 500 mld. Kč. Další informace nalezete v interaktivní mapě Správy železnic.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz