Hlavní výsledky UnitedHealth Group v roce 2020
- výnosy skupiny dosáhly v roce 2020 výše 257,1 mld. USD a vzrostly oproti předcházejícímu roku o 6,2 %. Tento růst byl široce založen; podílely se na něm všechny oblasti podnikání,
- provozní zisk byl v roce 2020 vykázán ve výši 22,4 mld. USD. Přírůstek oproti roku 2010 činil 13,8 %,
- ukazatel ROE (Return on Equity – rentabilita vlastního kapitálu či zisk k vlastnímu kapitálu) skončil ke konci roku 2020 na úrovni 24,9 %. Tento robustní výsledek vyplynul ze silné provozní výkonnosti a efektivní kapitálové struktury,
- čistý zisk na akcii za celý rok 2020 představoval 16,02 USD,
- pojistné v roce 2020 činilo zhruba 201 mld USD a v roce 2019 cca 190 mld. USD (+ 5,8 %).
David S. Wichmann, výkonný ředitel skupiny UnitedHealth, v souvislosti s příslušnými finančními výsledky mimo jiné uvedl, že je hrdý na 325 000 mužů a žen ze skupiny, pokud jde o jejich roli v podpoře vyšší výkonnosti zdravotnického systému. Mnozí z nich byli v přední linii boje proti pandemii. Jednoznačně se v jejich činnosti projevila mimořádná schopnost spolupráce, zaujetí a inovační duch. Lze si povšimnout, že Wichmann nekomentoval vlastní ekonomické výsledky. Je to možná proto, že jsou přes COVID-19 excelentní.
Kaiser Foundation Health Plan and Hospitals
- celkové výnosy dosáhly v roce 2020 výše 88 726 mil. USD a v roce 2019 výše 84 538 mil. USD (+ cca 5 %),
- celkové náklady byly v roce 2020 vykázány ve výši 86 509 mil. USD a zvýšily oproti roku 2019 o 5,7 %,
- provozní zisk v roce 2020 činil 2 217 mil. USD a v roce 2019 pak 2 732 mil. USD. To znamená, že v roce 2020 byl zaznamenán pokles o cca 19 %,
- čistý zisk skončil v roce 2020 na úrovni 6 353 mil. USD a snížil se oproti roku 2019 o cca 15 %. Do čistého zisku se v roce 2020 promítly celkové jiné příjmy (zvláště z investic) ve výši 4 136 mil. USD.
Greg A. Adams, výkonný ředitel Kaiser, k výše zmíněným hlavním výsledkům uvedl, že ukazují na sílu integrovaného modelu společnosti v době pandemie COVID-19, která přinesla bezprecedentní výzvy. Ocenil vynikající výkon zaměstnanců, kteří poskytovali virtuální i osobní kontaktní péči a také zajišťovali prevenci, testování, léčebnou péči i vakcinaci. Zdůraznil také, že byly uplatněny inovativní způsoby poskytování vysoce kvalitní a dostupné péče.