plzen.eu (Plzeň)
Z regionů  |  31.03.2021 00:00:00

Plzeň: Linka 4 bude obsluhována tramvajemi dlouhými až 42 metrů

Linka 4 bude obsluhována tramvajemi dlouhými až 42 metrů

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) vypisují výběrové řízení na dodávku velkokapacitních tramvají velikosti XXL. Až 42 metrů dlouhé tramvaje by měly být na linku 4 nasazovány od poloviny roku 2024. Zakázka je vypsána na celkem 24 tramvají v jednosměrné i obousměrné variantě.

Tramvaj s klimatizací (ilustrační foto: M. Pecuch)

Tramvaj s klimatizací (ilustrační foto: M. Pecuch)

Počínaje rokem 2019 zahájily PMDP rozsáhlou obnovu vozového parku. „Do roku 2019 jsme provozovali především tramvaje koncepce T3 a její modernizované varianty. Většina tramvají této koncepce je na konci své životnosti a v dlouhodobém horizontu jsou u těchto tramvají vyšší provozní náklady než u nových vozů,“ řekl Miroslav Macháň, dopravně provozní ředitel PMDP, a dodal: „Prvním milníkem bylo v roce 2019 zahájení dodávky 16 kusů tramvají EVO2 a tato dodávka bude v letošním roce dokončena. Dále ještě v letošním roce zařadíme do našeho vozového parku první dvě obousměrné tramvaje 40T. Případné opční dodávky typu 40T zajišťují obnovu vozového parku ve výhledu jen do roku 2023, proto je nezbytné v obnově kontinuálně pokračovat.“

„V současné době vypisujeme výběrové řízení na obnovu tramvajového vozového parku od roku 2024 do roku 2030. Celkem počítáme s až 24 velkokapacitními vozy v odhadované ceně 77 až 80 milionů korun za vůz, přičemž počítáme s využitím dotačních titulů na obnovu vozového parku,“ popsal Roman Zarzycký, první náměstek primátora a předseda představenstva PMDP, a doplnil: „Až 12 vozů bude dodáno v obousměrné variantě pro operativní zajištění výluk na lince 4.“

Tramvaje o délce až 42 metrů a kapacitě minimálně 240 cestujících se mají vyznačovat vysokým komfortem pro cestující. Proto se v technické specifikaci počítá se stoprocentní nízkopodlažností, klimatizací, moderním informačním a odbavovacím systémem, otočnými podvozky, nadstandardní šířkou uličky mezi sedačkami nebo multifunkčními prostory pro osoby na vozíku či dětské kočárky. PMDP vyžadují kromě jiného také protikolizní systém zabraňující srážce s jinou tramvají, bezpečnostního asistenta hlídajícího nepřekročení rychlosti v obloucích či automatické počítání cestujících.

První tramvaje by měly dorazit do tří let od podpisu smlouvy.

Editace textu: Adriana Jarošová


Zveřejněno: 31. 3. 2021, Martin Pecuch

 
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688