Konzultantské firmy v Česku zaostávají za výrobními. Zapomněly automatizovat
Velké české výrobní firmy automatizují už roky. Malé je následují: V nejbližší době plánuje automatizovat 23 % malých výrobních podniků. Snižují náklady, zvyšují efektivitu, předchází chybovým výrobkům.
A jak jsou na tom firmy v oblasti služeb – od realit přes finance po vzdělávání?
Za výrobními firmami výrazně zaostávají. I ony mohou automatizovat, ale často o tom neví. A tak jejich lidé tráví hodiny vyplňováním informací o zákaznících a pak hledáním těchto informací po tabulkách. Vysoce kvalifikovaní pracovníci ztrácí čas přidělováním úkolů a hlídáním toho, kdo co (ne)splnil.
Je nejvyšší čas to změnit a posunout české konzultantské firmy do 21. století. Proč?
- Automatizace ve službách je výrazně levnější než ve výrobě.
- Nepotřebujete dělat obrovské změny, a tak přechod zvládnete rychle.
- Výsledek uvidíte prakticky ihned: Spokojené zákazníky, nižší náklady a mnohem méně chyb v komunikaci.
Co můžete automatizovat, když nic nevyrábíte?
Automatizace uvolní vašim lidem ruce, aby se mohli věnovat smysluplné práci. Co můžete automatizovat? Pojďme si to ukázat na příkladu.
Dejme tomu, že nabízíte finanční poradenství. Potenciální klient přijde na váš web, kde vyplní poptávku a odešle ji.
Tady už začíná automatizace: Informace od klienta se automaticky propíšou do systému, který vytvoří úkol k danému klientovi. Přidělí úkol poradci, který se mu má věnovat.
Poradce klientovi zavolá a probere s ním spolupráci. Zjistí, že klient potřebuje pojištění a přibližně za půl roku by rád začal investovat. Výsledek telefonátu poradce zadá do systému. Systém sám vytvoří obchodní případ a spustí úkoly, které souvisí s pojištěním, a pohlídá jejich plnění.
Po půl roce systém připomene, že klient chtěl začít investovat, a tak se mu poradce znovu ozve.
Co tedy systém typicky automatizuje?
- Vytváří kontakty z poptávek na webu nebo v e-mailu
- Přiděluje úkoly jednotlivým členům týmu
- Kontroluje termíny
- Hlídá pravidelnou komunikaci s klientem
- Ukládá informace o komunikaci s klientem na jednom místě
- Vytváří úkoly v návaznosti na ty, které jste splnili
Posloupnost úkolů nastavíte podle toho, jak jste zvyklí pracovat. Pak je automatizovaný systém k nezaplacení: myslí na vaše klienty za vás a stará se o jejich spokojenost.
Jak na automatizaci služeb? Začněte systémem
Jak tedy převést automatizaci do praxe? Potřebujete CRM systém, který automatizuje vaši práci. Nemusí jít o obrovský systém za statisíce, právě naopak. Často stačí jednoduché a přehledné řešení.
Do systému zadáte, jaké úkoly běžně plníte, v jaké návaznosti, kolik na ně potřebujete času a kdo je řeší. Od té chvíle systém kontroluje, rozděluje práci a hlídá, aby bylo o zákazníka postaráno.
Co vám například připomene?
- Z webu přišla nová poptávka od pana Nováka. Ozvěte se mu.
- Paní Novotná právě zaplatila balíček konzultací, domluvte si s ní první konzultaci.
- Panu Kalábovi se 3 měsíce nikdo neozval. Zavolejte mu.
Vašim lidem tak odpadá rutinní práce. Vedoucí pracovníci mají čas motivovat tým. Obchodníci mají čas uzavírat nové obchody. Zákaznický servis má čas pečovat o zákazníky. Zákazníci přibývají – a hlavně neodchází.
Mimochodem, věděli jste, že získat nového zákazníka je až 10× dražší než udržet si stávajícího?
Myslete na to. Věnujte svým zákazníkům prvotřídní péči, aby neměli důvod odcházet. Automatizujte.
Mgr. Štěpán Musil
obchodní ředitel Anabix CRM
Specialista na marketingovou komunikaci a segmentaci zákazníků. Pomáhá firmám zmapovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit ji a vytvořit úspěšnou prodejní strategii.
V Anabix CRM je ve spojení s českými firmami, kterým radí s praktickým využitím funkcí CRM. Za 20 let v oboru zajišťoval implementaci systému v desítkách českých firem.
Anabix CRM
Anabix CRM je český systém pro budování vztahu se zákazníky. Automatizuje obchodní procesy, hlídá péči o zákazníka a shromažďuje všechny důležité informace přehledně na jedné kartě kontaktu.
Více na https://www.anabix.cz/.
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Koronavirus Česko - koronavirus v České republice
- Města a obce v ČR - vyhledávání firem a osob na adrese, zajímavosti - Města a obce
- DIČ - Daňové identifikační číslo, ověření DIČ firem a osob
- Firma Rivalenti s.r.o. - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Konzultantské firmy v Česku zaostávají za výrobními. Zapomněly automatizovat
- Česko zaostává v umělé inteligenci, používají ji jen 4 % firem
- V česku ženy vlastní 15 % firem - zaostávají za Polskem i Slovenskem
- Česko zaostává v podpoře inovací
- Eurostat: Česko si drží prvenství v průměrné rozloze farem v EU, zaostává v jejich modernizaci
- Česko zdánlivě zaostává v boji proti kyberkriminalitě. Každá čtvrtá firma je terčem útoku
- Evropský výrobní sektor zaostává a pokračuje v kontrakci
- Chybí vize v oblasti digitální agendy, Česko zaostává
Prezentace
16.01.2025 Nejnadupanější telefon současnosti se začal…
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Překoná zlato v roce 2025 úroveň 3 000 USD? Prognózy se liší, důvody však zůstávají stejné
Petr Lajsek, Purple Trading
Cena ropy prolomila klíčovou úroveň. Kolik si připlatíme za pohonné hmoty?
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI