Export (export.cz)
Export  |  26.02.2021 08:52:49

Český výrobce vířivek posílil na zahraničních trzích

Rodinná firma USSPA, český výrobce vířivek a termálních bazénů swim spa, má za sebou rekordní rok. A to nejen doma, ale i na zahraničních trzích. Její export, který směřuje především do západní Evropy, loni meziročně vzrostl téměř o polovinu. 

Foto: USSPA

Firma z Orlickoústecka loni prodala svým zákazníkům doma i v cizině zboží za 241 mil. , objem nových zakázek se v roce 2020 meziročně zvýšil o dvě třetiny. Samotný export, kam směřuje zhruba polovina produkce společnosti, zaznamenal loni nárůst o 46 %, ze zemí USSPA posílila především v Německu, na Slovensku a ve Švýcarsku.

Na zahraničních trzích přitom panuje podobná situace jako v Česku. Zatímco zájem o komerční vířivky v důsledku omezení provozu hotelů a wellness center mírně klesá, segment privátních vířivek a domácích termálních bazénů swim spa naopak významně roste. Zákazníci investují i do dražších modelů vířivek a dopřávají si nadstandardní výbavu s vyšší přidanou hodnotou, jako je například automaticky ovládaných termokryt.

„Lidé si nejen u nás, ale i jinde v Evropě srovnali priority, více přemýšlejí o vlastním zdraví, o prevenci. Hledají způsoby, jak efektivně odpočívat doma, nabírat síly, regenerovat, ale také jak příjemně a přínosně trávit volný čas a kompenzovat si omezené možnosti cestování a dovolených,“ říká Kateřina Kadlecová, generální ředitelka a spolumajitelka USSPA.

Zatímco v samotných prodejích v zahraničí firma loni posílila, koronavirová opatření zbrzdila rozšiřování její prodejní sítě. „Nemohli jsme se pravidelně potkávat se svými obchodními partnery a zaškolovat nové dealery, klíčový oborový veletrh byl zrušený,“ vysvětluje Kateřina Kadlecová.

USSPA prostřednictvím distributorů působí ve dvaceti zemích Evropy, ve Španělsku má pak svou dceřinou společnost. Její plánovaná reorganizace musela být kvůli omezenému cestování a řadě omezení v souvislosti s nemocí covid-19 prozatím odložena.

Rok 2021 bude pro USSPA podle všeho nadále růstový, a to jak doma, tak v zahraničí. Výsledky prvních týdnů nového roku potvrzují, že trend investic do vybavení domácností stále posiluje. Po domácích vířivkách a bazénech je tak stále zvýšená poptávka.


Moderní ekonomická diplomacie



Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář






?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688