Důvěra mezi podnikateli se v únoru zlepšila, spotřebitelé zůstávají skeptičtí
Ukazatel důvěry podnikatelů se v únoru zvýšil o 3,5 bodu na hodnotu 90,6. Indikátor důvěry spotřebitelů se ale snížil o 3,5 bodu na hodnotu 85,0. Únorový souhrnný indikátor důvěry se při tomto protichůdném vývoji v meziměsíčním srovnání zvýšil o 2,4 bodu na hodnotu 89,7. Oznámil to dnes Český statistický úřad.
Růst důvěry v únoru zaznamenal ČSÚ ve všech odvětvích s výjimkou obchodu. „Spíše než jako kýžený obrat sentimentu lze výsledky únorových konjunkturálních průzkumů mezi podnikateli prozatím označit za mírnou korekci minulých výrazně nepříznivých hodnocení.
U nezanedbatelné části otázek totiž pořád převládají negativní odpovědi,“ uvedl Jiří Obst, vedoucí oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ.
ale i vlastní finanční situace. Výrazně vzrostl také podíl spotřebitelů očekávajících v následujících 12 měsících zvýšení nezaměstnanosti a růst cen,“ komentuje aktuální situaci Veronika Ptáčková z oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz