(Kurzy.cz)
Tesla představila modernizovaný Model S, na klasický volant zapomeňte
Součástí reportu hospodářských výsledků za loňské 4. čtvrtletí bylo ve středu večer také odtajnění fotografií faceliftu Modelu S. A to nejen základního modelu, ale i verze Plaid, o které Tesla již loni v menší míře informovala. A to tehdy především v souvislosti s dále vylepšenou akcelerací a dojezdem. Nově si již lze vůz objednat s předpokládaným dodáním v USA v březnu. Stejně tak ještě výkonnější verzi Plaid+ s blíže neupřesněným termínem dodání někdy „později v tomto roce“.
Základní Model S „Long Range“ umožňuje dojezd až 663 km, resp. maximální rychlost 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 vteřiny. U verze Plaid se předpokládá dojezd necelých 630 km, nicméně maximální rychlost překračuje 320 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h pak za 2,1 vteřiny, což jak zmiňuje Tesla, žádný jiný sériově vyráběný vůz nedokáže. A verze Plaid+ má mít zrychlení ještě o drobek lepší. Hlavně má však nabídnout výraznější dojezd přes 520 mil, resp. tedy 837 km.
Daným parametrům dopomohla dále vylepšená aerodynamika vozu. Koeficient odporu vzduchu klesl na 0,208, čímž zatím také žádný konkurenční vůz nedisponuje. Verze Plaid má navíc pro pohon všech kol nainstalovány již tři elektromotory s celkovým extrémním výkonem až 1 020 koní, resp. Plaid+ až 1 100 koňských sil.
Výraznou obměnou však prošel interiér. Na první pohled upoutá zejména volant, připomínající kokpit dopravního letadla či Formule 1. Avšak hned možno navíc zapomenout na páčky pod volantem. Stěrače či světla vozu jak známo řídí senzory. Co se však týká například ostřikovačů či především směrových světel, ovládat se mají přes dotykové plochy na volantu.
Na v minulosti preferované držení volantu za „deset minut dvě“ každopádně tedy možno rovnou zapomenout. Otázkou nyní nicméně především zůstává reálná ovladatelnost při průjezdech prudších zatáček či při parkování. Jak Tesla volant nastavila z hlediska citlivosti/poloměru otáčení, resp. jak je tedy celkově praktický při jízdě, se jistě následně dozvíme z prvních testů od uživatelů. K technickým údajům možno ještě doplnit také hmotnost vozu 2 162 kg či pro milovníky hudby audio systém s 22 reproduktory s celkovým výkonem 960 wattů.
Zmiňovaný atypický volant může být přínosem zřejmě pro hráče. Dále vylepšený displej, a výkonnostně především výpočetní systém vozu, má vést mj. k rozšířeným možnostem hraní her ve voze. Model S tak nabídne například hry Witcher 3 či Cyberpunk. Nově na šířku orientovaný 17“ dotykový displej s rozlišením 2200x1300 lze již také naklánět.
Přepracována byla druhá řada sedaček, která má nyní nabízet více prostoru pro nohy a nad hlavou. K dispozici je skládací opěrka se zabudovaným úložištěm a bezdrátové nabíjení a nově jak patrno z fotografií i displej.
Cena stále není pro každého
V USA cena Modelu S začíná bez deseti dolarů na 80 tisících, resp. u verze Plaid na 113 tisících dolarech. Plaid + je v základu ještě o 10 tisíc dražší. Zájemce o autopilota, umožňující zatím především parkování či jízdu po dálnici, si musí připlatit 10 tisíc dolarů. Očekávané plně autonomní řízení jak známo již doznalo mnoho nedodržených termínů. Dle aktuálního vyjádření Elona Muska má být k dispozici do konce letošního roku a bude „minimálně o 100% bezpečnější než lidský řidič.“ Utrácet lze u Modelu S samozřejmě tradičně za jinou barvu vozu či interiéru nebo kola. Zkrátka cena verze Plaid+ se klidně vyšplhá nad 157 tisíc dolarů.
K dispozici jsou již i ceny oficiální České distribuce. Případní zájemci si každopádně na dodání budou ale muset počkat do září. Cena Modelu S začíná na 2,45 mil. Kč. U verze Plaid pak základ překračuje 3,3 mil. Kč, resp. kdo by zatoužil po verzi Plaid+, musí si připravit minimálně 3,79 mil. Kč. Oproti USA lze u nás alespoň v přepočtu vlastně levněji zakoupit zmiňovaného autopilota – „jen“ za 200 tisíc Kč.
Doplnit závěrem lze, že obdobné modernizace se dočkal také Model X, který se v USA k prvním zákazníkům dostane v dubnu. K objednání je také ve výkonnější verzi Plaid s dojezdem až 547 km, maximálkou 262 km/h, resp. zrychlením za 2,6 vteřiny. Oproti Modelu S se toto prémiové až 7místné SUV Tesly odlišuje především ještě výraznějším úložným prostorem 2 577 litrů. Cena u nás začíná na 2,73 mil. Kč, resp. u verze Plaid na 3,3 mil. Kč.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Tesla Motors, Inc. (TSLA) - aktuální graf akcie Tesla Motors, Inc. (TSLA) v bodech
- TESLA (TSLA) - Akcie Tesla
- Tesla představila modernizovaný Model S, na klasický volant zapomeňte
- Tesla představila modernizovaný Model S, na klasický volant zapomeňte - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Cena aut Tesla Model 3 - Přehled cen vozů Tesla Model 3
- Cena aut Tesla Model S - Přehled cen vozů Tesla Model S
- Cena aut Tesla Model X - Přehled cen vozů Tesla Model X
- Cena Tesla Model Y je 1 741 371 Kč - Přehled cen vozů Tesla Model Y
- Cena Tesla Model X SUV - Přehled cen vozů Tesla Model X
- Tesla představila nové baterie pro modely S a X. Esko je světovu jedničkou ve zrychlení
Prezentace
16.12.2024 Vybrali jsme TOP 5 dárků ze světa technologií.
12.12.2024 Český trh zaplavily extrémně zlevněné Samsungy.
05.12.2024 K nejprodávanějšímu telefonu sezony tablet zdarma.
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Černý pátek skončil, spotřebitelé utráceli více přes e-shopy, tržby v kamenných obchodech klesly
Štěpán Křeček, BHS
John J. Hardy, Saxo Bank
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory