Čeští dodavatelé pro zdravotnictví se představili v Thajsku a KambodžI
Skupina českých firem z oblasti dodávek zdravotnické techniky představila v polovině ledna svou nabídku thajským a kambodžským nemocnicím, státní správě, zdravotnickým asociacím i soukromým distributorům.
Showroom v Bangkoku před časem otevřel výrobce nemocničních lůžek Linet. Na snímku zakladatel této firmy Zbyněk Frolík (vpravo) a český velvyslanec Marek Libřický. Foto: Linet
Online prezentační akce (ePROPED) proběhla návazně na prosincový informativní webinář, na němž zástupci Velvyslanectví ČR v Bangkoku a Phnompenhu s předstihem seznámili registrované české firmy se systémem zdravotnictví v obou zemích, jeho potřebami i způsoby realizace obchodních případů.
Velvyslanec v obou zemích Marek Libřický připomenul, že oblast jihovýchodní Asie je regionem, na který se chce česká Asociace výrobců a dodavatelů zdravotnických prostředků (AVDZP) při podpoře exportních aktivit svých členů do budoucna zvláště zaměřit. Pokud se zlepší pandemická situace, bude možné na online seminář navázat ještě v letošním roce i prezentační akcí přímo na místě.
Svou nabídku prezentovalo šest českých firem (Advanced Medical Solutions/AMS, BLOCK Technical, LINET, MEBSTER, MZ Liberec a TSE). Z thajské strany se zúčastnili zástupci významných nemocnic (Rama Hospital, Vajira Hospital), zdravotnické asociace (THAIMED) a velkých distribučních společností (např. TEQ, B.Grimm, Rakmor Medical, RX či Health Medic).
HUB ZDRAVOTNÍ PÉČE V THAJSKU
Zájem thajských subjektů byl podpořen aktuálními snahami vlády vytvořit ze země nadregionální centrum („hub“) zdravotní péče nabízející kvalitní a cenově přijatelné služby. Thajské zdravotnictví je v oblasti jihovýchodní Asie považováno za špičku a přitahuje zájem klientů z celého světa (mj. Čína, Blízký východ, Afrika). Značnou popularitu si v posledních letech získalo zejména v oblastech jako kosmetická chirurgie, ortopedie (kloubní a jiné náhrady), zubní lékařství či asistovaná reprodukce (umělé oplodnění).
V minulých letech navštívilo každoročně Thajsko kolem 3,5 milionu „zdravotnických turistů“. Jejich celkové útraty dosahovaly zhruba 600 milionů USD. S tím souvisí mimořádný nárůst požadavků na objem i kvalitu vybavení nemocnic a dalších státních i soukromých lékařských zařízení poskytujících požadované služby. K tomu všemu se aktuálně přidaly kromě „standardních“ potřeb veřejného zdravotnictví také ty spojené s pandemií koronaviru.
VEŘEJNÍ I SOUKROMÍ PARTNEŘI V KAMBODŽI
Podobně jako v případě Thajska bylo cílem akce v Kambodži zprostředkovat českým firmám prvotní kontakty na významné veřejné a soukromé partnery (ministerstvo zdravotnictví, Národní pediatrická nemocnice v Phnompenhu, soukromá Khéma Hospital a další soukromé subjekty). Oba sektory mají v kambodžském zdravotnictví důležitou úlohu. Zatímco privátní poskytovatelé dominují systému svým rozsahem a důvěrou pacientů, role státu je nezastupitelná při správě veřejných nemocnic v hlavním městě a jednotlivých provinciích. Zde zatím chybí nejmodernější technické vybavení, ale rovněž zkušenosti s léčebnými postupy a pravidelnou údržbou nových technologií. Kambodžský zdravotnický trh nabízí stále nevyužitý potenciál v uplatnění přístrojů a komplexních řešení při renovaci a budování nových léčebných zařízení. V rámci identifikace potřeb mohou české firmy v některých případech využít také nástroje zahraniční rozvojové spolupráce. V případě Kambodže je zdravotnictví prioritním sektorem z pohledu české rozvojové spolupráce.
Zahraničním účastníkům byly následně po ukončení akce rozeslány kompletní sady prezentací českých subjektů, které oplátkou získaly kontaktní spojení na významné thajské a kambodžské partnery, kteří mohou napomoci v obchodní expanzi nejen v obou uvedených zemích, ale také jako vzorové reference v celém regionu jihovýchodní Asie.
Aleš Ždimera, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Bangkoku
Štěpán Vojnár, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Phnompenhu
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.