(Kurzy.cz)
Británie formuje nového regulátora digitálního prostředí s cílem omezit vliv technologických obrů jako jsou Google nebo Facebook
Podle agenturních zpráv Velká Británie počítá s tím, že v příštím roce v rámci ministerstva kultury, školství a sportu vytvoří samostatnou jednotku věnovanou digitální kultuře s názvem Digital Markets Unit (DMU), která bude podléhat Competition an Markets Authority (CMA), která by nově řešila přístup regulátorů a antimonopolních složek k digitálnímu prostoru, kterému aktuálně dominují velcí hráči jako Google či Facebook.
DMU by měla od dubna 2021 mimo jiné zajistit aby spotřebitelé, malí podnikatelé a projekty a zpravodajské agentury a další tvůrci obsahu nebyli v nevýhodě vůči sektorovým hegemonům.
Ve světě v poslední době narůstá globální konsensus o tom, že koncentrace moci v rámci malé skupiny technologických lídrů brzdí další rozvoj a jeho tempo v rámci celého sektoru.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz