(Kurzy.cz)
Čína - tempo růst online prodejů se v srpnu zmírnilo, což naznačuje možnost obecného zpomalení tempa ekonomického růstu
Podle dostupných statistik růst online prodejů v Číně v srpnu zpomalil svůj růst. Online prodeje spotřebního zboží a služeb v srpnu v Číně rostl o 13,3% oproti 18,8% z července a 19% z června.
Celkově maloobchod v zemi rostl meziročně o pouhých 0,5%, což byl první pozitivní výsledek v tomto roce.
Hlavním motorem růstu byly automobilové prodeje s růstem o 11,8%. Bez jeho započtení by zbylý maloobchod oslabil o 0,6%.
Za prvních 8 měsíců pak maloobchod vykazuje meziroční zhoršení o 8,6% na celkových cca 23,8 biliónů juanů = cca 3,5 biliónu USD.
Podle analytiků takový poslední vývoj naznačuje, že druhá největší ekonomika světa čelí stále mnoha výzvám a problémům, jež tlumí celkovou míru poptávky čínských domácností.
Koronavirová krize významnou měrou přispěla k rychlému růstu online prodejů a tržeb. Jejich poměr na celkovém objemu aktivity maloobchodu se zvýšil z cca , což přispělo k růstu maloobchodních prodejů v zemi% na konci loňska až na 1/4 v průběhu letošního léta.
Podle odhadů The Economist Intelligence Unit (EIU) by za celý letošní rok mohl čínský maloobchod vykázat pokles o 4,7%. Pro 3Q roku agentura odhaduje mírný růst maloobchodu, který bude těžit především z pokračujících snad vlády podpořit domácí spotřebu.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz