Akciová společnost
ETA Hlinsko, největší tuzemský vvrobce elektrospotřebičů pro
domácnost,
dosahuje v posledních měsících rekordních
tržeb. Na konci listopadu přesáhl prodej
o 9 procent hodnotu dosaženou zajedenáct měsíců loňského
roku. Společnosti se tak
zcela podařilo vymazat téměř 7procentní
propad prodeje v pololetí, kdy se projevovalo
celkové snížení poptávky na trhu. "Průměrná měsíční
tržba za leden až srpen dosahovala
187 miliónů
Kč, průměr za září až listopad je však již 316 miliónů
Kč," řekl tiskový
mluvčí podniku Zdeněk Vohradník. Dodal, že poslední třetina
roku je sice pravidelně
úspěšnější, ale proti loňsku jsou letošní hodnotv v tomto období ještě o 17 procent
vyšší.
Export se na celkových
tržbách podílí 51
procenty a v absolutní hodnotě již
vyrovnal celkový
vývoz za minulý
rok.
Růst tržeb se projevil na
růstu hrubého
zisku
z necelých 13 miliónů
Kč v pololetí na 43 miliónů Kč k poslednímu říjnu. Naproti
tomu na konci Ioňského října podnik ještě vykazoval ztrátu 27 miliónú Kč a celý rok
skončil s hrubým
ziskem pouze 2 ,3 miliónu Kč. Letos vedení očekává hrubý
zisk ve
výši 60 miliónů Kč, čímž se naplní již dříve avizované cíle. K jejich dosažení přispívá
růst produktivity
práce z přídané hodnoty o téměř 21
procento proti loňsku. Celkové
letošní
tržby mají dosáhnout 2,8 miliardy Kč, vloni byly 2,66 miliardy Kč. Podle
obchodního ředitele společnosti Luboše Bureše je významné zejména obnovení
růstu
prodeje v tuzemsku. Zde v posledních třech měsících vzrostl prodej oproti stejnému
období loňského roku o 22 procent. Tento
trend obchodní ředitel přičítá
opatření
v oblasti
obchodu, například předzásobení prodejen pro vánoční období začalo již
v září. Růst poptávky v poslední době však ztenčil zásoby některých výrobků na nezbytné
minimum, a podnik proto musí využívat přesčasovou
práci, zavedl mimořádné směny a
příjal na 120 brigádníků. Ze statistiky prodeje vyplývá výrazný přínos inovace, který
se projevuje hlavně u vysavačů řady Quinto a nových rychlovarných konvic. Největším
odběratelem řady Quinto je
francouzská síť supermarketů
firmy Carrefour, nejnovějším
trhem pro tyto vysavače je
Austrálie, kde se na rozdíl od včtšiny ostatních zemí
prodávají přímo pod značkou
ETA. Patr Liška
Akciová společnost
ETA Hlinsko, největší tuzemský vvrobce elektrospotřebičů pro
domácnost,
dosahuje v posledních měsících rekordních tržeb. Na konci listopadu přesáhl prodej
o 9 procent hodnotu dosaženou zajedenáct měsíců loňského roku. Společnosti se tak
zcela podařilo vymazat téměř 7procentní
propad prodeje v pololetí, kdy se projevovalo
celkové snížení poptávky na trhu. "Průměrná měsíční tržba za leden až srpen dosahovala
187 miliónů Kč, průměr za září až listopad je však již 316 miliónů Kč," řekl tiskový
mluvčí podniku Zdeněk Vohradník. Dodal, že poslední třetina roku je sice pravidelně
úspěšnější, ale proti loňsku jsou letošní hodnotv v tomto období ještě o 17 procent
vyšší.
Export se na celkových tržbách podílí 51
procenty a v absolutní hodnotě již
vyrovnal celkový vývoz za minulý rok.
Růst tržeb se projevil na růstu hrubého
zisku
z necelých 13 miliónů Kč v pololetí na 43 miliónů Kč k poslednímu říjnu. Naproti
tomu na konci Ioňského října podnik ještě vykazoval ztrátu 27 miliónú Kč a celý rok
skončil s hrubým ziskem pouze 2 ,3 miliónu Kč. Letos vedení očekává hrubý
zisk ve
výši 60 miliónů Kč, čímž se naplní již dříve avizované cíle. K jejich dosažení přispívá
růst produktivity
práce z přídané hodnoty o téměř 21 procento proti loňsku. Celkové
letošní
tržby mají dosáhnout 2,8 miliardy Kč, vloni byly 2,66 miliardy Kč. Podle
obchodního ředitele společnosti Luboše Bureše je významné zejména obnovení růstu
prodeje v tuzemsku. Zde v posledních třech měsících vzrostl prodej oproti stejnému
období loňského roku o 22 procent. Tento
trend obchodní ředitel přičítá
opatření
v oblasti obchodu, například předzásobení prodejen pro vánoční období začalo již
v září. Růst poptávky v poslední době však ztenčil zásoby některých výrobků na nezbytné
minimum, a podnik proto musí využívat přesčasovou práci, zavedl mimořádné směny a
příjal na 120 brigádníků. Ze statistiky prodeje vyplývá výrazný přínos inovace, který
se projevuje hlavně u vysavačů řady Quinto a nových rychlovarných konvic. Největším
odběratelem řady Quinto je
francouzská síť supermarketů
firmy Carrefour, nejnovějším
trhem pro tyto vysavače je
Austrálie, kde se na rozdíl od včtšiny ostatních zemí
prodávají přímo pod značkou ETA.
Petr Liška