msk.cz (Moravskoslezský)
Z regionů  |  29.06.2020 00:00:00

Obří rekonstrukce estakády Bazaly v Ostravě skončila. Řidiče čeká komfortní a bezpečná jízda

Motoristé, kteří jezdí po estakádě Bazaly v Ostravě, se dočkali kvalitnější komunikace. Po třech letech skončila náročná modernizace a rekonstrukce páteřní silnice a mostů spojujících centrum krajského města s Frýdkem-Místkem, Havířovem a Bohumínem. Do provozu bude uvedena 30. června.

Cílem celé stavby v centru Ostravy bylo ve dvou etapách zrekonstruovat estakádu na Českobratrské ulici (II/479), kterou tvoří patnáct mostů, přilehlé úseky této frekventované ulice, veřejné osvětlení, trolejové vedení a přeložky sítí. Celkové náklady financované převážně evropskými fondy, Moravskoslezským krajem, městem Ostravou a státem se pohybují okolo 259 milionů korun včetně DPH. U obou etap zhotovitel, společnost STRABAG, dodržel termín realizace.

„Technický stav mostů byl špatný, protékaly mostní závěry, narušeny byly betonové konstrukce, ty ocelové byly zrezivělé. Celé území je poddolované, což je špatně pro nosné konstrukce mostů. Museli jsme je proto výškově upravovat. Pokud bychom k rekonstrukci estakády nepřistoupili, museli bychom ji poměrně brzy zavřít. I přes nemalé finanční náklady a nepohodlí občanů po dobu rekonstrukce - za trpělivost, pochopení a disciplinovanost jim děkuji, šlo velmi důležitou stavbu, která odstranila vážný problém. Díky ní tu řidiči stavbaře na dlouhou dobu neuvidí. Garantuji jim komfortní a bezpečnou jízdu v této části krajského města,“ uvedl náměstek moravskoslezského hejtmana pro finance a investice Jaroslav Kania.

Dodal, že po odkrytí jednotlivých vrstev konstrukce mostů se ukázalo, že některé jsou mnohem více opotřebovanější, než se předpokládalo. „Mostní pole bylo popraskané, stejně tak železobetonová deska nájezdové rampy, vzpříčené bylo ložisko a další. Rozdíl byl i mezi historickou dokumentací a realitou. Některé prvky byly původně budovány jako pokusné atypické, neodpovídaly podkladům, ze kterých se vyhotovovala projektová dokumentace pro provádění stavby. S tím vším se musel zhotovitel i projektant společnost DOPRAVOPROJEKT Ostrava v průběhu výstavby vypořádat. Zvládli to dobře a v termínu,“ vysvětlil náměstek hejtmana Jaroslav Kania.


Estakáda Bazaly, celkové náklady: cca 259 mil.

Dotace EU + stát: 209 mil.
Moravskoslezský kraj: cca: 30 mil.
Statutární město Ostrava: cca: 19,5 mil.


29. června 2020
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688