Téměř dvě třetiny Čechů si na e-shopech neukládají své platební údaje
Ochota zákazníků ukládat údaje z platebních karet na internetu je velmi nízká. Z výzkumu pro Exactly.cz vyplývá, že celkem 29 % své údaje obchodníkovi svěří pro zrychlení příštích nákupů jen občas. Pouhých 5 % z dotazovaných pak internetovým portálům důvěřuje natolik, že si své platební detaily ukládají na stránkách obchodníka vždy. Až dvě třetiny uživatelů (66 %) si nikdy neukládá své platební údaje při nákupu kartou online.
Platba přes hranice jen se zvýšenou opatrností
Respondenti průzkumu pro Exactly.cz dávají najevo také zvýšenou opatrnost při platbě do zahraničí – objevuje se u více než poloviny dotazovaných. Až 56 % zákazníků potvrdilo alespoň občasné obavy při platbě kartou do zahraničí. Pouze pětina respondentů z transakce obavy nemá, čtvrtina z nich pak pro zahraniční platby kartu nepoužívá. „Zahraniční transakce přes platební kartu uskuteční dříve či později takřka tři čtvrtiny zákazníků. Přesto má však většina z nich vůči službě výhrady. Situace v případě ukládání platebních údajů je podobná; zákazníci o této možnosti většinou vědí, ale zdráhají se ji využít v domnění, že jde o rizikovou službu,“ říká Michal Šejba, regional manager společnosti Exactly.
Muži jsou důvěřivější, rozhoduje hlavně věk
Funkci ukládání platebních údajů v rámci platebních bran a e-shopů důvěřují muži o třetinu více než ženy. Důležitým faktorem je také věk; své údaje internetovým obchodníkům svěří zhruba polovina uživatelů ve věkové kategorii 18-26 let, zatímco v kategorii 54-65 se jedná jen o 22 % z dotazovaných. Starší generace (uživatelé nad 45 let) rovněž vykazují častější obavy v případě plateb do zahraničí než jejich mladší protějšky, a to až o 10 %.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select