Mezi Berounem a Královým Dvorem se dokončuje modernizace trati
Už na podzim letošního roku skončí rozsáhlá modernizace železniční infrastruktury mezi stanicí Beroun a zastávkou Králův Dvůr ve Středočeském kraji. Ta obsahovala i kompletní přestavbu samotné stanice. Zbývá poslední etapa, rekonstrukce přibližně jednoho kilometru traťových kolejí mezi zmíněnou zastávkou a berounským seřaďovacím nádražím. Termín dokončení projektu by neměla ohrozit ani současná opatření proti šíření koronaviru.
Celá stavba s názvem Optimalizace trati Beroun (včetně) – Králův Dvůr začala v roce 2016 a byla rozložena do tří etap. V první byla stěžejní rekonstrukce osobního nádraží v Berouně. Proběhla obnova kolejiště, postavily se nový podchod, nástupiště a přístřešky. Přístup na nástupiště pro imobilní cestující zajišťují výtahy. Železniční stanice je rovněž vybavena informačním systémem pro slabozraké a nevidomé osoby. V rámci první etapy se také vyměnila technologická zařízení. Její součástí byla i výrazná obnova kolejiště na seřaďovacím nádraží.Během druhé etapy, která byla zahájena vloni, proběhla rekonstrukce kolejiště a stávající zastávky v Králově Dvoře. Zdejší původní výpravní budova zmizela, zastávka má nová nástupiště, přístup na ně zajistí bezbariérový podchod. Třetí etapa, která zahrnuje úsek mezi seřaďovacím nádražím v Berouně a zastávkou Králův Dvůr, se začala realizovat letos v březnu, hotovo pak bude v říjnu. Zmodernizovat železniční spodek i svršek zbývá na posledním, zhruba kilometr dlouhém úseku.
Součástí stavebních prací bude i napojení vlečky KD Trans, ČMC II a úprava napojení vlečky Čertovy schody. Vybuduje se také nová odstavná kolej pro potřeby firmy KD Trans, ta původní musela ustoupit novým nástupištím a narovnání kolejí. Hlavní trať mezi Berounem a Královým Dvorem je momentálně jednokolejná, postupně se budou rekonstruovat obě traťové koleje, a to včetně realizace odvodnění či výměny železničního spodku a svršku. První kolej by měla být hotová do 24. července, druhá pak do 23. října.
Do poslední etapy vstoupila rozsáhlá modernizace infrastruktury @Spravazeleznic mezi Berounem a Královým Dvorem, která zahrnovala i přestavbu stanice Beroun. Zbývá rekonstrukce 1 km kolejí z celkových 5,7 km a napojení 2 vleček. Hotovo bude v říjnu. https://t.co/8IvXSdMoOx pic.twitter.com/3T3lFT4bCP
— Jiří Svoboda (@jirisvoboda_cz) April 7, 2020
Předmětem celé stavby je úsek trati dlouhý 5,7 kilometru. V rámci optimalizace dojde ke zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h, k modernizaci zabezpečovacího zařízení a úpravám, které umožní rychlejší průjezd vozidel s naklápěcí technikou. Projekt dále zahrnuje instalaci sdělovacího a informačního zařízení, rekonstrukci trakčního vedení, úpravy výpravní budovy v Berouně a výstavbu nového technologického objektu.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz