Silný příběh přitahuje peníze
Základními nástroji v investičním rozhodování jsou kalkulačka, racionální úsudek a dostatek informací.
Podle průzkumu investiční platformy finGOOD se však mezi důležité položky tlačí jedno zajímavé kritérium, které nelze spočítat. Pro 64 % investorů je velice významný také příběh firmy, do níž se chystají vložit své peníze.
Kapitál nového věku
Silné a zajímavé příběhy přitahují pozornost přirozeně. Emoce s ním spojené pomáhají si jej zapamatovat a získat pro sebe cenné informace. Na poli investic se zdají být city na nesprávném místě, ale ve skutečnosti pozoruhodný příběh svědčí o byznysových kvalitách jeho aktérů. „Schopnost podnikatele „prodat“ svůj příběh, vyvolat zájem o obor i firmu, umět zdůraznit to, co zvyšuje atraktivitu, znamená, že je výborný marketér,“ komentuje výsledky průzkumu Vít Endler, CEO platformy finGOOD. Je tedy vysoce pravděpodobné, že umí dobře zacházet s marketingovou komunikací, což je zase zárukou růstu byznysu, přílivu nových klientů a vyššího zisku. Důvěřovat někomu, kdo se vyzná v marketingu své firmy, je tedy na místě.
Aktivní a informovaní investoři
Zájemci o investiční příležitost přicházejí na platformu finGOOD alespoň rámcově obeznámeni se systémem P2B investování, tématu zhodnocení peněz pomocí crowdfundingu se věnují již nějaký čas. Třetina z nich je věrná pouze jedné platformě, třetina investuje také jinde. Druhou nejčastější investiční možností jsou půjčky, těm věří téměř 15 % investorů. Kupodivu jsou mezi klienty finGOOD také konzervativněji smýšlející investoři, kteří své peníze vkládají do bankovních nebo penzijních fondů. Rozložení portfolia je tak u většiny z nich příkladné z hlediska minimalizace rizik, což svědčí o jejich znalostech a zkušenostech. Výše investice se pohybuje po široké škále, zpravidla však nepřesahuje 300 000 Kč.
Čas na peníze
Většina investorů (62 %) se věnuje správě svého portfolia náhodně, když má čas, 27 % pak spravuje investice ve všední dny. „Znamená to, že nám klienti důvěřují a svému rozhodnutí věří,“ shrnuje Endler. Péče o portfolio také souvisí s momentálními možnostmi volných finančních prostředků a hledáním jejich zhodnocení.Vít Hutař, CMO
V oblasti e-commerce a (online) marketingu se pohybuje již více než 10 let. Od poloviny roku 2019 je i posilou týmu finGOOD na pozici CMO, tedy marketingového ředitele, čímž došlo k efektivnímu skloubení jeho zájmu o individuální investování, online prostředí a marketingovou komunikaci.
finGOOD
finGOOD je progresivní P2B fintech platforma, která umožňuje lidem a firmám investovat do českých společností napřímo, online a bez potřeby bankovních subjektů jako zprostředkovatelů. Firmy mají možnost touto cestou získat finance od neomezeného počtu investorů. Investoři získají pasivní příjem se zabezpečením investice. Výnos z investic se zpravidla pohybuje 6 – 10 % p. a. a investovat lze částky již od 5 000 Kč. Jednotlivé firmy a projekty mohou navíc investorům nabízet i další nefinanční výhody.
Více na https://fingood.cz/.
Poslední zprávy z rubriky Okénko investora:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři