Volkswagen nechce být druhou Nokií, musí se reformovat
Volkswagen musí zrychlit restrukturalizaci svého byznysu, pokud se nechce stát další Nokií. Ta přenechala své dominantní postavení na trhu Applu, uvedl šéf německé automobilky Herbert Diess.
Tento výrobce automobilů a nákladních vozidel chce zvýšit svou tržní hodnotu na 200 miliard EUR ze současných přibližně 91 miliard, a to vylepšením svých aktiv, snížením nákladů a rozšířením nových technologií, jako jsou chytrá auta.
Automobilky navyšují výdaje na výzkum a vývoj, aby udržely krok s technologickými soupeři, kteří se snaží vyrábět samořídící auta v době, kdy regulační orgány zpřísňují emisní pravidla a nutí výrobce, aby měli čistší spalovací motory a vyvíjeli elektromobily s nulovými emisemi.
"Velkou otázkou je: Jsme dostatečně rychlí?" ptal se ve čtvrtek Herbert Diess na globální schůzce vedení. "Pokud budeme pokračovat současnou rychlostí, bude to velmi těžké."
Volkswagen přechází z výroby tradičních vozidel na výrobu samořídích a chytrých vozidel, což je krok, který vyžaduje snížení nákladů a zvýšení efektivity, uvedl. "Éra klasických automobilek skončila," dodal Diess.
Společnost Volkswagen musí získat kontrolu nad softwarem a elektronikou a musí vyrobit řadu elektrických vozidel a baterií, aby mohla splňovat přísná pravidla snižující znečištění.
"Dohromady jde o pravděpodobně nejobtížnější výzvu, jaké kdy Volkswagen čelil," dodal Diess s tím, že jeho automobilka plánuje splnit přísnější emisní cíle a zároveň si udržet ziskové marže. Volkswagen musí snížit složitost, zvýšit produktivitu a snížit náklady, zejména v Německu, uvedl Diess.
VW sníží zdroje věnované palivovým článkům a rovněž sníží náklady své divize mobilních služeb MOIA. "Musíme snížit naši angažovanost a prodloužit ji do doby, než budou předpoklady pro lepší ziskovost," komentoval Diess.
VW se také musí více soustředit na zisk a méně na objemy, řekl. "Vezměte si například Bentley, 10 000 dodávek," řekl Diess. "Bylo by ještě působivější, kdybychom měli marži vyšší než nula. Abych byl naprosto upřímný, raději bych měl 5 000 dodávek a marži přes 20 %.“
Aby transformaci zvládl, musí se Volkswagen soustředit na své silné stránky a vzdát se všeho, co mu stojí v cestě zvyšování výkonu, řekl Diess.
Primární úpis akcií výrobce nákladních vozů Traton na burze byl jen prvním krokem restrukturalizace portfolia aktiv, řekl Diess. Probíhaly také rozhovory o nalezení nového vlastníka divizí Renk a MAN Energy Solutions, řekl generální ředitel.
Zdroj: Reuters
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz