Jak probíhá „road show“ na vlastní kůži? .. aneb americký investor se dokáže soustředit 15 sekund
Road show – někoho zamrazí v zádech, jinému stoupne hladina adrenalinu v krvi. Není se čemu divit, vždyť road show je jednou z posledních fází před IPO (initial public offering). IPO se definuje jako jeden ze způsobů dalšího financování rozvoje společnosti získáním kapitálu od investorů prostřednictvím primární nabídky akcií (IPO). Znatelnější rozvoj IPO jsme mohli sledovat na přelomu 50. a 60. let, především v reakci na přílišné nároky bank na poskytnutí úvěrů. Další boom zažil IPO trh v druhé polovině 90. let, kdy se zejména akcie internetových firem staly miláčkem investorů. Bohužel český kapitálový trh zatím stále postrádá nové emise. Po neúspěšném IPO Limartu se zatím žádná společnost neodvážila si na kapitálový trh přijít pro čerstvý kapitál.
To v sousedním Polsku je o něco živěji. Nedávno si svoji hektickou road show prožila polská společnost ITI Group. O tom, že road show není žádná zábava, ale pěkně náročná práce, mluvila na konferenci Finnancing Innovatice Enterprise, kterou pořádala ČEKIA a CE-CAPITAL, Tina Nyfors ze společnosti ITI Group.
Více informací na I-POINT: http://www.ipoint.cz/detail.php?article=15946
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz