Apple je nejcennější značkou na světě
„Odhadnout
hodnotu nejcennějších značek na světě je komplikované, protože nejsou na
prodej. Ve skutečnosti tak nelze přesně zjistit, kolik stojí peněz.
Z tohoto důvodu se různé žebříčky nejcennějších značek výrazně odlišují,“
říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.
Podle žebříčku společnosti Interbrand je Apple nejcennější značkou na světě. Její hodnota je odhadována na 234,2 miliardy dolarů. K podobnému závěru dospěl i časopis Forbes, který koncem května odhadl hodnotu Applu na 205,5 miliardy dolarů. Značka nakousnutého jablka si udržuje velký náskok před dalšími konkurenty povětšinou z technologického sektoru.
Interbrand se s Forbesem shodují i na druhé nejcennější značce, kterou je Google. V obou žebříčcích je přitom shodně odhadnuta hodnota značky Google na 167,7 miliardy dolarů. Dále se však žebříčky liší. Interbrand si více cení značky Amazon než značky Microsoft, ale Forbes to vidí obráceně. Interbrand rovněž z první desítky úplně vyřadil Facebook. Forbes však značku Facebook zařadil na páté místo.
Ing. Štěpán Křeček, MBA
Hlavní ekonom
BH Securities a.s.
BH Securities a.s - jeden z nejvýznamnějších nebankovních obchodníků s cennými papíry s 20letou zkušeností na kapitálových trzích. Hlavní činností je zprostředkování obchodů v tuzemsku i v zahraničí, obhospodařování individuálních portfolií, obchodování na úvěr a obchodování s deriváty.
Více informací na: www.bhs.cz
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz