Nové vlaky Leo Express míří na testovací okruh do Velimi

Od světově největšího čínského výrobce vlaků CRRC včera doputovala lodí po více než 20 tisících kilometrech do přístavu u německých Brém první zcela nová vlaková souprava pro soukromého dopravce Leo Express. Současně s tím dopravce představil jméno, které pro nový typ jednotek vybral z více než 4 tisíc návrhů od cestujících. Volba padla na „Sirius“, tedy vlastně na hvězdu ze souhvězdí Velkého psa.
Vlak společně s výrobcem vyvinul sám Leo Express, který je tak autorem a vlastníkem konceptu i designu. Na projektu se spolupodílela česká designerská studia a další tuzemští dodavatelé. Z Česka tak pochází každá pátá součástka, která byla na vlaku použita. Český je také zabezpečovací systém vlaku.
Už současné vlaky Leo Express vůči konkurenci vynikají svou nižší hmotností a ekonomičností provozu. Daný trend u nových jednotek pokračuje, když Sirius má vynikat vysokou mírou rekuperace energie a její nižší spotřebou danou lehkou hliníkovou konstrukcí. CEO Leo Expressu Peter Köhler k tomu uvedl: „Pokud si cestující sednou místo do aut do vlaku Sirius, ušetří 97% energie a přispějí tak ke snížení emisí.“
Vlaky mají mimo jiné nízkopodlažní přístup pro rodiče s kočárkem, cestující na invalidním vozíku či cyklisty s kolem. Samozřejmostí má být dostatečný prostor pro zavazadla, lyže a kola. Větší má být i kuchyňka pro přípravu širší nabídky občerstvení. Díky různorodým potřebám cestujících bude k dispozici opět i vyšší třída nebo dětský oddíl. Foto dokončeného interiéru Leo Express nicméně nezveřejnil. Z hlediska designu exteriéru každopádně zůstal u své tradiční černé barvy.
V provozu v příštím roce
Z Brém po přeložení na nákladní vlak jednotka Sirius zamíří do Výzkumného Ústavu Železničního ve Velimi. Dle zvyklostí zde na dvou okruzích proběhne testování a homologace. Leo Express očekává rychlý průběh schvalování a nasazení nových jednotek v příštím roce. Prvotně se mají objevit na současných vnitrostátních i mezinárodních linkách. Leo Express následně plánuje nasazení v dalších evropských zemích, když konkrétní trasy zatím tají.
Investice přes 5 miliard korun
Leo Express, coby po RegioJetu druhý největší soukromý železniční dopravce u nás, plánuje pro svou expanzi pořídit až 33 vlaků Sirius. K první nyní dodané jednotce mají brzy přibýt další dvě, dopravce má však právě opci na dalších až 30 jednotek. Celková hodnota zakázky tak může přesáhnout 5 miliard korun.
Závěrem možno uvést, že díky i pokračujícímu nárůstu cestujících, Leo Express loni vůbec poprvé dokázal hospodařit v černých číslech. Vykázal čistý zisk 2,5 mil. korun. Z dosavadních zveřejněných údajů pak plyne, že na provozní úrovni se výkonnost v letošním 1. pololetí dále zlepšila. Zisk EBITDA vzrostl meziročně o 58 % na 62 mil. korun. Pomohl k tomu nárůst cestujících na 1,25 mil., resp. tržby blížící se půl miliardě. Trend růstu příjmů bude dle všeho pokračovat, když v prosinci začne Leo Express působit v závazku veřejné služby na Pardubicku a s partnerem také ve Zlínském kraji. V souvislosti s tím se na tratích objeví jiné nové vlaky - dieselové jednotky Leo Express LINT.
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Forex trading online - investice do EUR/USD a ostatních měn
- Katastr nemovitostí - nahlížení do katastru nemovitostí online
- Důchodová kalkulačka - odchod do důchodu
- Třídění hmotného majetku do odpisových skupin, Příl.1 - Zákon o daních z příjmů č. 586/1992 Sb.
- Velikonoce 2021 od 21. 3. do 12. 4.
- Kdy do důchodu?
- Paušální daň pro OSVČ / živnostníky s příjmy do 800 tisíc
- Tabulka odchodu do důchodu
- Předdůchod - možnost odejít dříve do důchodu, ale za vlastní
- Kdy můžete do předčasného důchodu a o kolik peněz přijdete?
- Kalkulačka paušální daně pro OSVČ s příjmy do 800 tisíc, porovnání se současným výpočtem daně
- Nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb.