(Kurzy.cz)
Rušný poslední prázdninový víkend na silnicích si pravidelně vyžádá o 30 % více asistenčních zásahů
Poslední prázdninový víkend usedá za volant větší množství řidičů, hustý provoz nahrává dopravním nehodám a časté jsou i poruchy aut. Napilno mají každoročně v tomto termínu také členové České asociace asistenčních společností (ČAAS), k nepojízdným automobilům vyjíždí v průměru o 30 % častěji než o běžných letních víkendech. V závěru prázdnin v minulém roce pomohli více než 6300 motoristům. Asistenční společnosti na tento exponovaný termín posilují svá call centra i techniku v terénu.
Na konci srpna zaplní české silnice řidiči, kteří se vrací ze svých českých i zahraničních dovolených zpět do svých domovů. Zvýšený provoz na silnicích s sebou přináší více problémů s nepojízdnými auty, což potvrzuje i statistika ČAAS. Vloni v tomto exponovaném období (čtvrtek 30. 8. až pondělí 3. 9. 2018) zrealizovaly asistenční společnosti celkem 6344 zásahů. Z tohoto pohledu jsou pro motoristy nejproblematičtějšími pozemní komunikace v Praze a příjezdy do Prahy z dálnic D1, D11 a D5. Odtahové vozy zasahují častěji také na silničních tazích ve Středočeském kraji a na dálnicích D10 a D5, vytížená je samozřejmě celá dálniční tepna D1, kde provoz komplikuje i řada dopravních omezení. Ve městech nejčastěji vyjíždí asistenční technici k nepojízdným vozům v Praze, Brně, Plzni, Liberci, Olomouci a Ostravě. Statisticky nejhorší jsou hodiny mezi 9 a 11 dopoledne a mezi 15 až 17 hodinou.
Asistenční společnosti se na termíny s očekávaným zvýšeným počtem asistenčních případů připravují posílením svých call center až o 20 %, čím zajistí bezproblémové odbavení řidičů v nouzi volajících na Linku pomoci řidičům 1224 i ostatní asistenční linky.
Členské asistenční společnosti (Europ Assistance, Global Assistance a Allianz Partners) se letos již druhým rokem podílí na preventivní akci České kanceláře pojistitelů, Dopravní policie a ŘSD, kdy jsou na vytipovaných nejproblematičtějších místech dálnic rozmístěny asistenční vozidla tak, že mohou obratem zasahovat u vzniklých nehod. Okamžitým zásahem mohou působit proti vzniku kolon a sekundárních dopravních nehod.
Mezi nejčastější problémy motoristů patří podle statistiky ČAAS poruchy (motor, baterie, spojkový pedál, startér, chlazení), nehoda (střet vozidel, střet se zvěří, čelní sklo), vlastní zavinění (defekt pneu, vybitá baterie, zabouchnutí klíčů, záměna paliva).
Česká asociace asistenčních společností (ČAAS) je organizací zastupující nejvýznamnější asistenční společnosti působící v ČR. Mezi členy ČAAS patří Europ Assistance, Global Assistance, Allianz Partners a Euro-Center Prague. Nejčastěji využívanými jsou asistenční služby pro motoristy, asistenční zdravotní služby pro cestovní pojištění, domácí technické asistence pro obytné domy a byty, a právní asistence. Více informací najdete na www.caas.cz
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz