McDonald's má nižší zisk, nad očekávání ale zvýšil tržby v USA
Americkému řetězci restaurací s rychlým občerstvením McDonald's v prvním čtvrtletí klesl čistý zisk o tři procenta na 1,3 miliardy dolarů (29,7 miliardy Kč). Firma ale díky reklamním akcím nad očekávání zvýšila prodej na klíčovém americkém trhu. Odbyt v provozovnách otevřených nejméně rok tam vzrostl o 4,5 procenta, stojí v dnešním sdělení firmy.
Celkový srovnatelný odbyt se pak zvýšil o 5,4 procenta, což pro vůdčí společnost na trhu s rychlým občerstvením představuje už 15. kvartální nárůst za sebou, uvedla agentura DPA.
Celkové tržby se snížily o téměř čtyři procenta na pět miliard dolarů (114,2 miliardy Kč). Firma nicméně počítá s tím, že některé franšízy plně předá jejich provozovatelům.
Na poklesu zisku se podepsal silný dolar a výkyvy směnných kurzů. Bez započtení negativního vlivu kurzových změn by byly tržby i zisk vyšší o dvě procenta.
Firma v uplynulých třech měsících v USA obohatila nabídku o dvě nová menu v ceně pěti dolarů. S konkurencí bojuje i zaváděním digitálních menu a pobočky zútulňuje dřevěnými stoly a křesly potaženými umělou kůží poznamenala agentura Reuters.
Akcie společnosti v premarketu posilovaly o 3 %, po zahájení obchodování ale zisk odepsaly a pohybují se v okolí -0,3 %.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz