Britské maloobchodní tržby nečekaně vysoké
Britský maloobchod zažil v listopadu hotové žně: tržby v stálých cenách meziročně vzrostly o 3,6 %, zatímco trh čekal pouhých 1,9 %. Komentáře většinou zmiňují rok za rokem rostoucí – a proto britským statistickým úřadem zatím nejspíš jen zčásti odfiltrovaný – efekt marketingové kampaně známé i u nás pod označením „Černý pátek“ (v Británii se objevuje od listopadu roku 2013). S tím je spjata možnost, že Britové si tak letos odbyli hlavní vánoční nákupy dříve než v tradičním prosinci. To by značilo, že prosinec bude velmi slabý.
Hlavním tahounem vysokého listopadového čísla byl prodej nepotravinářského zboží. Umím si proto představit i možnost, že Britové nakupují nezvykle hodně z obavy, že s blížícím se (tvrdým) Brexitem bude libra slábnout a zejména dovážené zboží bude zdražovat.
Michal Skořepa, analytik České spořitelny
Česká spořitelna je bankou s nejdelší tradicí na českém trhu.
Téměř 200 let tvoří jeden ze základních pilířů českého bankovního systému. V
současnosti poskytuje služby pro přibližně 4,7 milionu klientů. Od roku 2000 je
součástí nadnárodní finanční skupiny Erste Group Bank.
Více informací na: www.csas.cz
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz