Fotbalová zajímavost: AXA sponzoruje FC Liverpool
AXA uskutečnila reklamní obchod s fotbalovým mužstvem anglické Premier League FC Liverpool. Výkonný ředitel AXA Thomas Buberl to komentoval tímto sloganem: „Naši klienti nikdy nejdou sami“. Tato TOP pojišťovna se chce s pomocí FC Liverpool stát známější na asijském trhu.
AXA vychází jistě z toho, že v Asii neustále roste obec fanoušků anglické Premier League a právě Asii tato pojišťovna pokládá za jeden ze svých klíčových trhů. AXA je nesporně špičkový globální hráč. Nedávno byla poradenskou společností v oblasti obchodních značek Interbrand vyhodnocena jako nejznámější značka v pojišťovnictví, a to již podesáté v řadě. V globálním srovnání se všemi podniky zaujímá AXA pozici 47 a Allianz 49. Na prvním místě je společnost Apple, následovaná Google a Amazon.
Pokud jde o FC Liverpool, ten je podle Brand Finance – společnosti hodnotící značky – na devátém místě mezi nejcennějšími fotbalovými kluby světa. Nejvýše stojí Manchester United s tržní hodnotou 1,7 mld. USD. Až teprve za ním je Real Madrid s tržní hodnotou 1,4 mld. USD. V této souvislosti je třeba zmínit, že šest z TOP 10 mužstev je z Anglie. Anglická liga je považována za finančně nejsilnější ve světě, a to především díky astronomickým televizním a sponzorským obchodům. Poskytuje ve světovém srovnání nejpříznivější reklamní prostředí.
Například smlouvy s televizní společností Sky a společností British Telecom přinesou Premier League do konce roku 2019 asi 6,9 mld. eur. Před FC Liverpool jsou v žebříčku nejcennějších klubů ještě anglická mužstva Chelsea, Manchester City a Arsenal. Tržní hodnota FC Liverpool byla oceněna na 908 mil. USD. Ovšem s penězi od AXA a s trenérem Jürgenem Kloppem by mohl tento klub v příštích letech zmíněné tři anglické kluby předehnat. Letos se Liverpoolu velmi daří a patří k favoritům celé soutěže. Za úspěchy stojí právě trenér Jürgen Klopp, který v Liverpoolu vydělává 10 mil. eur ročně.
AXA se chce v Kloppově úspěchu ohřát. Plánované partnerství na dobu více než čtyř let zahrnuje úzkou spolupráci s „výstrojáři“ mužského i ženského výběru, kondičními trenéry a manažery klubu s cílem podporovat společné hodnoty jako například zdravý životní styl. Finanční podmínky ujednání nebyly zveřejněny. Skutečností je, že rozhodnutí AXA spolupracovat s FC Liverpool není v pojišťovnictví nikterak výjimečné, protože v posledních letech sponzorují fotbalové kluby stále více velcí i malí hráči z pojišťovnictví.
Například zdravotní pojišťovna Barmenia z Wuppertalu, která je středně velkým podnikem, uzavřela před dvěma lety smlouvu o sponzoringu s fotbalovým klubem Bayer Leverkusen ve výši 5,5 mil. eur ročně, což je téměř stejná částka, kterou Allianz poskytuje fotbalovému klubu FC Bayern Mnichov. Propojení jde u některých pojišťoven tak daleko, že vstupují do klubů jako investoři. Tak pojišťovna Signal Iduna získala v roce 2005 účast v klubu Borusia Dortmund a Allianz má od roku 2000 podíly v FC Bayern Mnichov.
oPojištění.cz - informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz