Mladí podnikatelé platí faktury s největším zpožděním
Nejhorší platební morálku mezi živnostníky mají mladí podnikatelé do třiceti let. Bez ohledu na pohlaví své závazky hradí průměrně s pětidenním zpožděním. S přibývajícím věkem se platební disciplína zlepšuje, ale zároveň roste rozdíl mezi muži a ženami. Takové jsou závěry analýzy poradenské společnosti Bisnode, která disponuje nejrozsáhlejší databází platebních informací v ČR.
Poradenská společnost Bisnode analyzovala vzorek více než 60 000 podnikatelů, u nichž má k dispozici informace o jejich platební morálce. Podnikatelé – živnostníci průměrně splácí své faktury 2,1 dne po splatnosti, když muži průměrně platí 2,4 dne po splatnosti, zatímco ženy o 0,5 dne méně.
„Podle očekávání nejhorší platební disciplínu mají mladí podnikatelé do 30 let, u nichž průměrná doba po splatnosti překračuje pět dnů. Důvodem je zřejmě skutečnost, že v této věkové skupině se vyskytuje největší podíl nezkušených začínajících podnikatelů, kteří se nacházejí na počátku své živnostenské činnosti, kdy hrozí největší riziko nezdaru. Jistý vliv má zřejmě také to, že mladí lidé jsou obecně ochotnější riskovat,“ hodnotí výsledky analytik Bisnode Milan Petrák.
S rostoucím věkem podnikatelů a podnikatelem se jejich platební morálka zlepšuje a problémy s placením faktur se vyskytují méně často. Současně vznikají rozdíly mezi ženami a muži. Ve věkové kategorii 30 až 60 let ženy své faktury průměrně proplácí s menším zpožděním než muži. „Nůžky mezi nimi se nejvíce rozevírají ve věku 40 až 50 let, kdy podnikatelé platí v průměru o více než den později než podnikatelky. S rostoucím stářím se tento rozdíl postupně stírá. U podnikatelů nad 60 let se role obrací, takže zatímco podnikatelky v tomto věku platí s malým průměrným zpožděním, muži nad 60 let jsou jedinou skupinou, která platí včas,“ uvedl dále Milan Petrák z Bisnode
Platební morálka podnikatelů – živnostníků podle věku a pohlaví
Platební morálka podnikatelů – živnostníků podle věku a pohlaví
Zdroj: Bisnode
Bisnode
Bisnode je jedničkou v oblasti poskytování ekonomických informací o společnostech a podnikatelích. Analyzuje obrovské objemy dat, nachází souvislosti a interpretuje je do informací, které jsou srozumitelné pro zákazníky a tím jim umožňuje přijímat správná a chytrá rozhodnutí, zvyšovat tržby a minimalizovat rizika. Kvantitu mění na kvalitu, velká data (Big Data) mění na chytrá data (Smart Data). Bisnode působí v 19 evropských zemích a díky strategickému partnerství s Dun & Bradstreet poskytuje informace z více než 190 zemí světa o 300 milionech firem z celého světa.
Více se můžete dozvědět na: www.bisnode.cz
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
První měsíc 2. čtvrtletí je za námi a zlato si stále udržuje solidní pozice nad 2 300 USD / Oz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak globální oteplování zatěžuje světové odvodňovací systémy?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.