Maloobchod v srpnu stále se solidním výsledkem
MALOOBCHOD, 6. 10. 2017
Maloobchod v srpnu stále se solidním výsledkem
Maloobchodní prodej se v srpnu zvýšil meziročně o 4,8 %. V porovnání s předchozím měsícem si prodejci polepšili o 0,4 %. Prodeje motorových vozidel oproti loňsku přidaly 1,2 %. Statistiky z maloobchodu dnes zveřejnil Český statistický úřad.
Prodejci potravin, nepotravinářského zboží i majitelé čerpacích stanic přispěli v srpnu svými prodeji k celkovému meziročnímu nárůstu maloobchodu o 4,8 %. Z pohledu meziroční výkonnosti se nejvíce dařilo posledně jmenovaným, kteří v reálných cenách utržili o téměř 7 % více než před rokem.
Nákupní apetit Čechů díky velmi nízké nezaměstnanosti, silnému růstu mezd a v neposlední řadě pozitivní náladě ohledně celkového ekonomického vývoje tak ani v srpnu nepolevil. Přesto jsme my i trh čekali o kapku lepší výsledek. V nepotravinářském zboží hrál prim jako každý měsíc internetový prodejní kanál. Dvojciferný meziroční nárůst (12,4 %) nicméně zaostal v srpnu za průměrným výkonem, kterého jsme zatím letos mohli být svědky. Na svůj dosavadní průměr nedosáhl ani nárůst tržeb souvisejících s ubytováním a pohostinstvím, což má do jisté míry za následek dovolenková sezóna.
Důležité upozornění: Tento dokument má pouze informativní charakter a nemusí odrážet aktuální stav. Informace v něm uvedené nelze považovat za jakékoliv investiční doporučení, výzvu či pobídku k nákupu či prodeji jakéhokoliv investičního nástroje či finančních prostředků. Dokument byl zpracován v dobré víře na základě nejlepších dostupných informací v daném okamžiku. Veškeré prezentované názory a předpovědi jsou pouze vyjádřením názorů MONETA Money Bank, a. s. MONETA Money Bank, a. s, nepřebírá záruku za přesnost a úplnost informací uvedených v tomto dokumentu (ačkoliv vychází z toho, že byly publikovány tak, aby poskytovaly přesný, úplný a nezkreslený obraz skutečnosti) ani za škody, které by mohly případně vzniknout jejich dalším využitím.
MONETA Money Bank
MONETA Money Bank, a.s., je přední nezávislou českou bankou poskytující služby svým zákazníkům prostřednictvím celostátní pobočkové sítě. Od svého vstupu na Pražskou burzu cenných papírů v roce 2016 má banka silnou pozici v retailovém a zemědělském sektoru a svoje služby zaměřuje na malé a střední podniky. Mimo to banka poskytuje další produkty jako pojištění nebo investiční fondy. Klienti MONETA Money Bank tvoří přes 9 % populace České republiky a využívají její multikanálovou strategii, která zahrnuje více než 230 poboček, přes 630 bankomatů, digitální bankovní aplikaci, která je špičkou na trhu, a dále vlastní call centrum, smluvní prodejce automobilů, finanční zprostředkovatele a leasingové partnery.
Více informací na: www.moneta.cz
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?