Cyklus strategie sestavování portfolia: Vzít, použít, ušpinit, vyprat - a použít znovu
Emoce a davové chování dominují investování, jakkoli se tomu snažíme bránit. Mně se to přece netýká, chtělo by se vám říct. Kéž by! Na stejné podmínky dnes a znovu reagujeme stejně. Týká se to ale i profesionálů, kteří by měli "mít rozum". Nebo jen vydělávají na důvěřivcích, kteří hltají zprávy finančních televizí a populárních serverů?
uforie na vrcholu trendu, panika na dně a nejistota cestou nahoru i dolů. Že se poznáváte? Tak sledujte ty, kteří jdou proti proudu (třeba Warrena Buffetta), a neklesejte na mysli - stejným emocím propadají i ti, kdo by se měli o peníze umět postarat z titulu své činnosti - portfoliomanažeři a další správci peněz (i když tak úplně uklidňující to není, když chcete "konzervativně" investovat přes podílové fondy a svěřit jim své úspory, že?).
Profíci umějí skvěle jednu věc - pro každé tržní prostředí a situaci vytáhnout z paměti tu správnou strategii s tím správným popisem a zdůvodněním. Připomeňme si poslední roky v několika bodech:
- Během dna krize se z každého stal trader.
- Následovalo "buy the dips, sell the rips" (nakupujte při poklesech, prodávejte na vrcholech).
- Pak vše bylo o kvalitních dividendových titulech.
- Pak šlo o to vybrat "ty správné akcie" (stock pickers market).
- Nyní ze všech stran slyšíme "kup a drž" - akcie jsou drahé, ale zbavit se jich by byl přece nesmysl.
- "Trhy čeká dlouhodobý býčí trend."
- Následuje strategie držení LONG pozic v defenzivních titulech.
- A nakonec "kup a drž" opět umírá, smysl mají jen SHORT strategie.
A tak dále, a tak dále, a tak dále.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz