(Kurzy.cz)
V červnu dosáhla Kofola nejvyšších prodejů ve své historii. Radost dělá adriatický region
Přes rekordní růst tržeb v ČeskoSlovensku i adriatickém
regionu skupina Kofola očekávaně vykázala za první pololetí celkové meziroční tržby
nižší o 3,8 %. Hodnota ukazatele EBITDA poklesla meziročně o 32,1 %.
Radost
majitelům skupiny stále dělají úspěšné akvizice v adriatickém regionu. Tržby tam vyrostly
o 19,2 %. Podíl EBITDA z tohoto regionu na celkovém hospodaření skupiny
meziročně narostl
ze 14 % na 20 %. Pozitivní je zejména to, že
EBITDA regionu roste i přes velké investice do komerčních nákladů
a budování distribuční sítě. Hlavní zdroje tohoto úspěchu jsou dva.
Prvním je práce s produktovým portfoliem a inovace, které skupina na trh
přinesla, například sportovní řada Radenské, nový přístup k ochuceným vodám či
oživení značek tradičních limonád. Druhým je zvyšování efektivity ve výrobních
závodech a zrychlení interních procesů. „Od
akvizice jsme upevnili, a dokonce zvýšili dominatní podíl značky Radenska v
kategorii minerálních vod. V letošním roce se nám také výborně daří v kategorii
limonád, kdy tradiční značka Ora v červnu dosáhla v objemu rekordního tržního
podílu 45 %," komentuje situaci na slovinském trhu Jannis Samaras,
generální ředitel skupiny Kofola ČeskoSlovensko.
Na domácím československém
trhu skupina zvýšila prodeje o 3,2 %. Největší podíl na tomto růstu mají především značky Rajec a Rauch. Opět nejrychleji rostl
segment restaurací a impulzních formátů, kde firma zaznamenala meziroční růst o
více než 8 %. Značka UGO pokračuje ve svém raketovém růstu, ve srovnání
s minulým rokem její tržby narostly o 30,5 %, konkrétně o 43 mil.
Kč. V souvislosti se značkou UGO skupina ohlásila akvizici, kdy převzala
V Polsku skupina udělala dva klíčové kroky. „Do konce roku soustředíme výrobu do jediného modernizovaného závodu v Kutně a v červenci jsme koupili místní perspektivní a rychle rostoucí společnost Premium Rosa. Ta se specializuje na produkty vyrobené podle tradičních receptů z ovoce a léčivých bylin, což je segment, který v posledních letech zásadně roste,“ říká Daniel Buryš, finanční šéf skupiny a dodává: „Jedeme podle plánu a věřím, že výsledky se dostaví.“ Za poklesem výsledku v Polsku stojí především změna obchodního modelu, která směřuje k navýšení prodejů vlastních značek na úkor privátních.
Podle Daniela Buryše má na pokles hospodářského výsledku významný vliv i vysoká cena cukru, která by se ale měla stabilizovat. Ohledně výhledu na celoroční hospodaření Daniel Buryš říká: „Hodně napovědět by měla letní sezóna, která je nyní v plném proudu a počasí je aktuálně na naší straně”.
V tisících Kč | 6M2017* | 6M2016* | ||
3 370 982 | 3 504 381 | -133 399 | -3,8 % | |
79 210 | 257 117 | -177 907 | -69,2 % | |
348 937 | 513 970 | -165 033 | -32,1 % | |
* upraveno o jednorázové položky | ||||
|
Jaroslava Musilová
Corporate Affairs Manager
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz