České dálnice čeká velká změna, do konce léta zmizí billboardy
Tisíce billboardů by měly zmizet do konce prázdnin z českých dálnic. Od září totiž začne platit novela zákona o pozemních komunikacích, která to nařizuje.
Novela se netýká pouze dálnic, billboardy musí do 1. září zmizet také ze silnic první třídy. Jsou jich zhruba tři tisíce. Společnosti provozující venkovní reklamu slíbily, že zákon budou respektovat.
Novela zakazuje umístit billboardy ve dvousetmetrovém ochranném pásmu podél dálnic. Zákon platí už od roku 2012, doteď ale platilo přechodné pětileté období, díky němuž se stát vyhne arbitrážím s provozovateli venkovních reklam kvůli zmařeným investicím.
Ministerstvo chce od září kontrolovat, zda skutečně provozovatelé zákon dodržují, Ředitelství silnic a dálnic případné zbylé billboardy zlikviduje vlastními silami. V Česku je odhadem pětadvacet tisíc billboardů, většina z nich v obcích, kde zůstanou.
Za pronájem ploch dostávaly každým rokem zhruba 114 milionů a lidé vlastnící pozemky, na kterých taková reklamní plocha je, asi 340 milionů. Podle některých opozičních politiků odstranění billboardů od silnic nezvýší bezpečnost provozu, ministr dopravy je ale přesvědčen, že ano.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz