Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  19.04.2002 14:03:45

Čaje na českém trhu - impulsivní nebo plánovaný nákup?

Samostatná in-store studie přináší odpovědi na otázky:

Jak zákazníci nakupují daný sortiment?
Jsou jejich nákupy více plánované nebo spíše impulsivní?
Čím jsou tyto nákupy ovlivněny a motivovány?

Cíl šetření

Hlavním cílem inzerované studie je zachytit proces rozhodování se zákazníka přímo v průběhu nakupování. Přínosem je bezprostřední konfrontace mezi původně plánovaným a skutečně realizovaným nákupem, která přináší i vhled do zákazníkovy nákupní motivace.

Předkládané výsledky umožňují analýzu dat nejen na úrovni kategorie, ale i značky.

 

Komu je studie určena

Studie je určena všem, jejichž úkolem je kromě jiného porozumět zákazníkovi a efektivně využít tyto zkušenosti pro prezentaci a uplatnění své kategorie/značky na trhu.

 

Metodika

  • Osobní in-store dotazování technikou CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing), 2 rozhovory s každým respondentem (při vstupu do prodejny a při odchodu z prodejny, včetně detailního záznamu veškerého obsahu nákupního koše).

  • Cílovými osobami jsou zákazníci, kteří koupili danou kategorii či značku v této kategorii.

  • Dotazování proběhlo v 50 vybraných prodejnách po celé ČR (vždy celý týden na 1 prodejně, přičemž respektovalo otevírací dobu od ranních do večerních hodin).

  • Vzorek prodejen tvořily hypermarkety, supermarkety a diskontní prodejny klíčových obchodních řetězců na českém trhu.

 

Přednosti studie

  1. Detailní informace o plánování a impulsivních nákupech v rámci daných produktových kategorií, možnost porovnání vlastní značky s konkurenčními.
  2. Díky bezprostřednímu srovnání lze zachytit příčinné vazby a motivační faktory.
  3. Analýza celého obsahu nákupního koše.
  4. Analýza očekávaných a skutečných výdajů.
  5. Detailní informace o profilu nákupu (včetně kritérií pro výběr prodejny).
  6. Stanovení profilu kupců vlastní značky vs. profilů kupců konkurenčních značek.
  7. Informace o roli nabídkových letáků při nákupním rozhodování zákazníka.

Nabízená studie čerpá svůj podkladový datový materiál ze zdroje GfK Praha Store Intercept Survey 2001.

Další výstupy ve formě zpráv jsou připraveny také pro následujících produktové  kategorie:
Káva, kečupy, mléko, žluté tuky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688