Čaje na českém trhu - impulsivní nebo plánovaný nákup?
Samostatná in-store studie přináší odpovědi na otázky:
Jak zákazníci nakupují daný sortiment?
Jsou jejich nákupy více plánované nebo spíše impulsivní?
Čím jsou tyto nákupy ovlivněny a motivovány?
Cíl šetření
Hlavním cílem inzerované studie je zachytit proces rozhodování se zákazníka přímo v průběhu nakupování. Přínosem je bezprostřední konfrontace mezi původně plánovaným a skutečně realizovaným nákupem, která přináší i vhled do zákazníkovy nákupní motivace.
Předkládané výsledky umožňují analýzu dat nejen na úrovni kategorie, ale i značky.
Komu je studie určena
Studie je určena všem, jejichž úkolem je kromě jiného porozumět zákazníkovi a efektivně využít tyto zkušenosti pro prezentaci a uplatnění své kategorie/značky na trhu.
Metodika
-
Osobní in-store dotazování technikou CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing), 2 rozhovory s každým respondentem (při vstupu do prodejny a při odchodu z prodejny, včetně detailního záznamu veškerého obsahu nákupního koše).
-
-
Cílovými osobami jsou zákazníci, kteří koupili danou kategorii či značku v této kategorii.
-
-
Dotazování proběhlo v 50 vybraných prodejnách po celé ČR (vždy celý týden na 1 prodejně, přičemž respektovalo otevírací dobu od ranních do večerních hodin).
-
-
Vzorek prodejen tvořily hypermarkety, supermarkety a diskontní prodejny klíčových obchodních řetězců na českém trhu.
Přednosti studie
- Detailní informace o plánování a impulsivních nákupech v rámci daných produktových kategorií, možnost porovnání vlastní značky s konkurenčními.
- Díky bezprostřednímu srovnání lze zachytit příčinné vazby a motivační faktory.
- Analýza celého obsahu nákupního koše.
- Analýza očekávaných a skutečných výdajů.
- Detailní informace o profilu nákupu (včetně kritérií pro výběr prodejny).
- Stanovení profilu kupců vlastní značky vs. profilů kupců konkurenčních značek.
- Informace o roli nabídkových letáků při nákupním rozhodování zákazníka.
Nabízená studie čerpá svůj podkladový datový materiál ze zdroje GfK Praha Store Intercept Survey 2001.
Další výstupy ve formě zpráv jsou připraveny také pro následujících produktové kategorie:
Káva, kečupy, mléko, žluté tuky.
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz