(Kurzy.cz)
Komentáře k maloobchodu - vypadá to na bohaté vánoce
MALOOBCHODNÍ TRŽBY SE V LISTOPADU VRÁTILY K SILNÉMU RŮSTU: PRODEJCI MĚLI V ROCE 2016 DLE VŠEHO BOHATÉ VÁNOCE, COŽ PLNĚ ODPOVÍDÁ DOBRÉ NÁLADĚ TUZEMSKÝCH SPOTŘEBITELŮ.
Listopad je tak kompenzací slabšího růstu prodejů za říjen, kdy se na prodejích podepsalo i omezení prodejů v souvislosti s 28. říjnem.
Maloobchodní prodeje měly v závěru roku 2016 dle všeho mohutný finiš: prodeje spojené s vánočními svátky byly silné, což odpovídá i tomu, jak se příznivá situace na trhu práce promítá do nálady tuzemských spotřebitelů.Jestliže září a říjen byly ve znamení slabšího než očekávaného růstu maloobchodních tržeb, tak údaje za listopad naopak překonávají očekávání v pozitivním směru. Platí to zejména o prodejích nepotravinářského zboží a automobilů. Co se týče způsobu prodeje, tak zmínku si opět zaslouží prodeje skrze internet a zásilkové služby s meziročním růstem více než 32 %. Dá se předpokládat, že tento způsob prodejů slavil žně i v prosinci.
Vývoj na trhu práce zůstává pro domácnosti příznivý, z čehož by měl i nadále těžit maloobchodní sektor. Meziroční dynamika růstu maloobchodních prodejů sice bude postupně narážet na vysokou srovnávací základnu, nicméně spotřeba domácností by měla i letos být základním tahounem růstu české ekonomiky, stejně jako tomu bylo v roce 2016.Radomír Jáč
hlavní ekonom
Generali Investments CEE
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz