Konec dálničních známek? Auta by měla platit za ujetý kilometr
Kolik kilometrů po placeném úseku silnice ujedete, tolik zaplatíte. Podobný princip platí i v jiných evropských zemích a podle Josefa Kotrby by prospěl i Česku. Neváhal by jím nahradit dálniční známky.
Vybrané peníze by pak stát mohl použít na stavbu nových silnic, řekl Hospodářským novinám. Ministr dopravy Dan Ťok ale o změně dálničních poplatků neuvažuje, vše tak prozatím zůstane při starém. Ministerstvu tak bude firma zatím radit jen s tím, zda bude mýtné vybírat pomocí mýtných bran, nebo přes satelit, a jestli jen na dálnicích a silnicích I. třídy, nebo také na těch nižších.
Ministerstvo dopravy na konci prázdnin uzavřelo dodatek ke smlouvě se společností Kapsch o pokračování správy mýtného systému na maximálně tři roky za 5,27 miliardy korun. Součástí ceny je provoz mýtných bran za čtyři miliardy korun, poskytnutí součinnosti při předávání systému novému provozovateli, nákup nových palubních jednotek a zavedení služby jednotného evropského mýta.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři